کد خبر: ۸۹۲۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶ 27 August 2020
خورشیدی با بیان اینکه تاکنون ۱۹ خانه هلال در روستاهای آستارا تاسیس شده است، گفت: از این تعداد خانه هلال، ۹ خانه در بخش مرکزی و هشت خانه در بخش لوندویل تاسیس شده است.
 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «حسین خورشیدی» امروز(پنج‌شنبه، ۶ شهریور) در اولین جلسه از پنجمین دوره شورای اجرایی مجمع هلال احمر این شهرستان که در محل این اداره برگزار شد، اظهارکرد: آستارا جزء اولین شهرستان هایی است که جمعیت هلال احمر در آن تاسیس شده است.

 

رییس جمعیت هلال احمر بندر آستارا از اعضای هلال احمر و تلاشگران این عرصه به عنوان منادیان صلح و صفا و دوستی نام برد و به تشریح اقدامات صورت گرفته در طول دوران مدیریت خود پرداخت.

 

وی مهربانی و صلح دوستی را از شاخصه‌های بارز انسانی دانست و خاطرنشان کرد: هلال احمر مروج صفات پسندیده و امورات خداپسندانه است و از این حیث یکی از برترین و مقدس ‌ترین نهاد‌های سازمانی است.

 

خورشیدی در ادامه با بیان اینکه چهار واحد جوانان، داوطلبان، آموزش و امداد زیر نظر این نهاد بشردوستانه در شهرستان آستارا فعالیت می کنند، گفت: تاسیس خانه های هلال در روستاها از اولویت های جمعیت هلال احمر است.

 

رییس جمعیت هلال احمر بندر آستارا با اشاره به اینکه تاکنون ۱۹ خانه هلال در روستاهای آستارا تاسیس شده است، اظهارکرد: از این تعداد خانه هلال، ۹ خانه در بخش مرکزی و هشت خانه در بخش لوندویل تاسیس شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: خانه های هلال با هدف ارتقای آموزش های امدادی و گسترش این آموزش ها در تمامی سطوح و تشکیل تیم های واکنش سریع برای آماده سازی مردم در زمان بروز حوادث و سوانح در روستاها تاسیس شده است.

 

خورشیدی در پایان با بیان اینکه جمعیت هلال احمر خدمت به مردم را وظیفه خود می داند و با بهره گیری از توان نیروها و تجهیزات امدادرسانی در این مسیر گام خواهد برداشت، گفت: جمعیت هلال احمر آستارا در سال های ۹۵، ۹۶ و ۹۷ موفق به کسب رتبه دوم در بین شهرستان های استان گیلان در بررسی عملکرد شعب شده است.

 

*اعضای جمعیت هلال احمر آستارا بدون منت در خدمت مردم هستند

«حامد نصرت الهی» نیز در این جلسه، اظهارکرد: هلال احمر نهادی مقدس و بشردوستانه است که منشاء خدمات بسیاری بوده است.

 

عضو شورای اجرایی مجمع جمعیت هلال احمر بندر آستارا با بیان اینکه هلال احمر یاری گر انسان‌هاست، افزود: کارکنان و اعضای جمعیت هلال احمر شهرستان آستارا همیشه بدون منت در صحنه حضور داشته و در خدمت مردم بوده اند.

 

*تقویت تجهیزات هلال احمر آستارا امری ضروری است

«پیمان ناصری زارع» نیز در این جلسه،اظهارکرد: جمعیت هلال‌احمر منشا برکات فراوان برای جامعه بوده است.

 

عضو شورای اجرایی مجمع جمعیت هلال احمر بندر آستارا افزود: این جمعیت در سراسر کشور به‌عنوان یک سازمان پویا و محرک در جامعه، خدمات خوبی را ارائه می دهد.

 

ناصری زارع  تقویت امکانات و تجهیزات هلال احمر شهرستان مرزی آستارا را امری ضروری دانست و گفت: مسئولان و خیرین باید به هلال احمر آستارا نگاه ویژه داشته باشند.

 

*مشکل تلفن و اینترنت پایگاه صیادلر برطرف شود

«امیدگرویان» نیز در این جلسه،خاطرنشان کرد: چیزی که هلال احمر را از دیگر سازمان های امدادی متمایز می کند حضور داوطلبانه جوانان، داوطلبان و نجاتگرانی است که بدون چشمداشت و بی منت خدمت رسانی می کنند.

 

عضو شورای اجرایی مجمع جمعیت هلال احمر آستارا گفت: پایگاه امداد و نجات جاده ای هلال احمر در روستای صیادلر فاقد اینترنت و تلفن است و از مسئولین خواستاریم این مشکل را برطرف کنند.

 

*خدمات هلال احمر در آستارا را حس کرده ایم

«علی حیدرنیا» نیز در این جلسه، افزود: یکی از اصول ارزشی هلال احمر است که داوطلبان فارغ از هر گونه رنگ و نژاد و زبان و فرهنگ و فارغ از هرگونه سیاسی کاری در سراسر جهان و با شعار بی طرفی با نیت نجات جان انسان ها قدم برداشته و انجام وظیفه می کنند.

 

عضو شورای اجرایی مجمع جمعیت هلال احمر آستارا اظهارکرد: در بندر آستارا ما خدمات هلال احمر را حس کردیم و این خدمات تا دورترین و محروم ترین روستاهای این شهرستان ادامه داشته که جای تقدیر و تشکر از کارکنان و اعضای جمعیت هلال احمر آستارا را دارد.

 

گفتنی است، در پایان این جلسه اعتبارنامه های اعضای شورای اجرایی مجمع جمعیت هلال احمر آستارا به آنان اهدا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار