وکیل نامه
تابناک فارس به منظور اطلاع مردم شریف استان فارس از عملکرد؛اظهار نظرها و به طور کلی جهت گیری وکلای مردم فارس در مجلس شورای اسلامی(نمایندگان مجلس فارس) در ویژه نامه ای تحت عنوان "وکیل نامه" به بازتاب سخنان و اظهار نظرهای نمایندگان مردم فارس در مجلس می پردازد.
کد خبر: ۸۸۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱ 07 September 2015
تابناک فارس:

تلاش برای تبدیل کشاورزی لارستان به کشت گلخانه ای


نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس ‌گفت: رایزنی‌ها برای احداث گلخانه‌های بزرگ پرورش گل و میوه‌جات در لارستان انجام شده و به‌زودی این گلخانه‌ها در این شهرستان احداث می‌شود.

جمشید جعفرپور با اشاره به اجرای طرح فاضلاب شهری لار اظهار داشت: از آب‌های استحصال شده از فاضلاب شهری لار می‌توان در مصارف کشاورزی و ایجاد باغ شهری و آبیاری باغ شهری‌های موجود استفاده کرد.

وی با اشاره به سفر هیئتی 10 نفره برای پیگیری موضوع مربوطه تصریح کرد: این هیئت 10 نفره نماینده یک شرکت اتریشی ایجادکننده گلخانه‌ها و برداشت محصولات گلخانه‌ای هستند و برای سرمایه‌گذاری به لار سفر می‌کنند.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس ‌خاطرنشان کرد: حدود 100 هکتار زمین برای واگذاری به این شرکت تعیین شده که پس از طی مراحل اداری، کار احداث گلخانه برای پرورش گل و میوه‌جات گلخانه‌ای در آن شروع می‌شود.

جعفرپور بیان کرد: در حال حاضر صورت جلسه تحویل زمین از سوی جهاد کشاورزی لارستان آماده و امضا شده که باید در مرکز استان به تایید نهایی برسد.

وی با بیان اینکه طرح فاضلاب شهری به خودی خود مفید و لازم است، تصریح کرد: علاوه بر فایده‌های ذاتی ناشی از وجود طرح فاضلاب شهری و فواید زیربنایی آن، این طرح با تهیه آب مورد نیاز احداث گلخانه‌ها سبب تحرک در بخش‌ کشاورزی می‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه شرکت مورد نظر در زمینه احداث نیروگاه‌های خورشیدی نیز فعالیت دارد گفت: این شرکت اعلام آمادگی کرده تا پس از گلخانه‌های وسیع و مدرن، در گام بعد در زمینه احداث نیروگاه‌های خورشیدی در لارستان سرمایه‌گذاری کند.

جعفرپور با بیان اینکه مراحل اداری این طرح‌ها در حال پیگیری است، تصریح کرد: اگر مراحل اداری در مراجع قانونی به سرعت انجام شود، اشتغال‌زایی وسیعی در حدود 400 فرصت شغلی  در لارستان ایجاد می‌شود.

وی افزود: این شرکت در نظردارد محصولات تولیدی خود را از طریق فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله آیت‌اللهی(ره) لارستان به کشور‌های حاشیه خلیج فارس برای مصرف و ارسال مجدد به اروپا صادر کند.

برجام بد است

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در وقتی تأکید مقام معظم رهبری بر ارتباط برجام با مجلس در سخنرانی‌های متعدد به معنای اهمیت برجام است، گفت: کمیسیون ویژه مجلس باید برجام را با یک دید کارشناسی و به دور از سیاسی‌کار بررسی کند. مجلس برجام را به عنوان یک موضوع مهم در دستور کار خود قرار داده است

نوذر شفیعی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی براین‌که مصلحت نیست مجلس شورای اسلامی از موضوع بررسی برجام کنار گذاشته شود، عنوان داشت: نکته اول این است که وقتی مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های متعدد خود برجام تأکید می کنند یعنی برجام مهم است.

نماینده مردم ممسنی در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نکته دوم تأکید ایشان بر بررسی برجام توسط نهادهای مختلف تأکید است که بازهم اهمیت برجام را عنوان می‌کند بنابراین باید دقت شود که وقتی مسأله ملی درمیان است باید اظهارنظر کردن در فضای مناسب و ماحصل تفکر و عقل جمعی باشد.

نماینده مردم ممسنی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صورت ارائه لایحه از سوی دولت اگر مجلس این لایحه را تصویب نکند خیلی بد خواهد بود و اگر تصویب شود الزامات جدید تحمیل خواهد شد بنابراین نتیجه کار بسیار حائز اهمیت است.

شفیعی  با اظهار امیدواری مبنی براین‌که روند کار کمیسیون ویژه برجام به صورت کارشناسی و به دور از سیاسی‌کار باشد، اظهار کرد: امید است سعی براین شود که در عمل اینگونه باشد چون برجام موضوع حساس ملی است و نباید فقط نگاه ابزاری به آن وجود داشته باشد، به موضوعات اطراف برجام مانند فرصت‌هایی که برای کشور، منافع ملی و نظام فراهم می‌شود نیز باید توجه شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این که حجم غنی‌سازی و ظرفیت‌ها کاهش پیدا کرده یک بعد کار است باید فرصت‌هایی که به وجود می‌آیند در نظر گرفته شود، اگر قرار باشد بین بد و بدتر انتخابی صورت گیرد برجام برای ما بد است نه اینکه بدتر بنابراین باید توجه ویژه‌ای به آن داشت.

پس از تحریم باید مرافب ارتباط با دیگر کشورها باشیم

نوذر شفیعی با بیان اینکه مدیریت فضای بعد از برجام بسیار مهم و حساس است، اظهار داشت: آنچه پس از برجام مهم بوده ارتباطات مختلفی است که با دیگر کشورها برقرار می‌شود، باید نسبت به گسترش این ارتباطات حساس بود.

وی گفت: در پرتو گسترش ارتباطات با دیگر کشورها ممکن است نفوذهای سیاسی یا امنیتی رخ دهد که به‌تدریج و پنهانی منجر به ایجاد اختلال در نظام اسلامی شود، به‌همین دلیل باید فضای پس از برجام با مدیریت حساب شده‌ای همراه باشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: مسئولان و دولت باید نسبت به ورود شرکت‌های ناشناس تجاری یا کشورهایی که در پرتو منافع اقتصادی به‌دنبال تأمین اهداف سیاسی خود هستند، حساس باشند.

وی خاطرنشان کرد: دولت باید در مکانیزم برقراری رابطه با دیگر کشورها پس از برجام، با وسواس و حساسیت عمل کند و همواره دغدغه‌های مقام معظم رهبری را مدنظر داشته باشد.

نباید به نگاه ها و جریانات طرفدار غرب پر و بال داد

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا به این نتیجه دست یافته که در تقابل با جمهوری اسلامی نمی تواند به اهداف خود دست یابد افزود: ابزاری که می تواند دوباره آمریکا را به کشور ما باز گرداند ورود از طریق کانال های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است.

وی در تشریح راهکار های برنامه ریزی شده برای ورود آمریکا و غرب به ایران گفت: پر و بال دادن به نگاه ها و جریانات طرفدار غرب و آمریکا، حمایت از ارزش های غربی و تاثیر گذاری بر ارزش های انقلابی ایران و تهی کردن نظام و انقلاب از ارزش های انقلابی، روزنه هایی است که آمریکا برای ورود به ایران برنامه ریزی کرده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گفت: مدل هایی که غرب و آمریکا در عرصه های اقتصادی در رابطه با ایران برنامه ریزی کرده اند مدل هایی است که ایران را به کشور اقماری آمریکا تبدیل کرده و وابستگی اقتصادی ما را به آمریکا افزایش می دهد تا در هر مقطعی ساز جدایی و عدم همکاری با آمریکا زدیم، به راحتی بتوانند با ما برخورد کنند.

قادری با بیان اینکه آمریکا نمی خواهند ایران کشوری مستقل بوده و تلاش دارد ایران را به کشوری که در اقتصاد جهانی هضم شده تبدیل کند ادامه داد: آن ها می خواهند ایران را به کشور تبدیل کنند که با سرما خوردن اقتصاد اروپا و آمریکا اقتصادش تب کند و با تب کردن آن اقتصاد آمریکا، اقتصادش بمیرد.

وی ادامه داد: آمریکا و غرب تلاش دارند اقتصاد ما را به گونه ای برنامه ریزی کنند که استقلال عمل، اتکا به توانمندی های داخلی و تاب آوری اقتصادی ایران کاهش یابد و حتی از بین برود.

قادری تاکید کرد: بر اساس فرمایشات رهبری باید اقتصاد ما از ظرفیت های بین المللی استفاده کند ولی نباید وابستگی اقتصادیمان افزایش یافته و کاملا تابع نوسانات بین المللی شود بلکه باید با اعتماد و اتکا به نفس از تولید داخلی حمایت شود.

وی اظها ر داشت: ما باید در حوزه های اقتصادی این روزنه ها را ببندیم و فرصتی ایجادکنیم که اتکا به توانمندی های داخلی افزایش یافته و بتوانیم از دانش بین المللی استفاده کنیم.

ستاد فرماندهی اقتصادی تشکیل شود

قادری با بیان اینکه ضرورت دارد فعالیت های اقتصادی قوای سه گانه کشور پایش شود، گفت: مسائل اقتصادی بهم وابسته هستند و برای رسیدن به هدف مطلوب باید بین بحث های اجرایی، تقنینی و قضایی هماهنگی های صورت گیرد بنابراین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی باید زودتر تشکیل شود.

تشکیل کارگروه معدن در مجلس

داریوش اسماعیلی نماینده سروستان، خرامه و کوار از تشکیل کارگروه معدن در مجلس به ریاست نائب رئیس مجلس شورای اسلامی خبرداد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه این کارگروه در مرحله اول اولویت و تمرکز خود را بر مباحث اکتشافاتی معادن قرار داده است؛ تصریح کرد: تاکنون در جلسات این کارگروه از معاونین وزیر صنعت، مدیران و رؤسای انجمن صنفی معدن، نماینده اتاق بازرگانی، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، مدیران بخش از صنایع معدنی بزرگ همچون ذوب آهن اصفهان و فولاد مبارکه دعوت شده است.

اسماعیلی در پایان خاطر نشان کرد: در کارگروه معدن تلاش کردیم به بررسی مباحث پیرامون حوزه معدن، همچون اکتشافات، استخراج‌ها ترابری و صنایع معدنی بپردازیم و خوشبختانه در بخش اکتشافات جمع بندی‌های خوبی داشتیم در جلسات آینده نیز این مهم را نهایی خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار