خطبه هایی از جنس مردم،بیانات ائمه جمعه شهرستان های سراسر استان فارس در خصوص مشکلات،خواسته ها و دغدغه های مردم شریف استان فارس می باشد و امید است که یک یادآوری باشد برای مسئولان محترم استان که بیشتر به فکر مردم باشند...
کد خبر: ۸۸۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰ 05 September 2015
تابناک فارس:خطبه هایی از جنس مردم این هفته فقط میزبان 2 امام جمعه فارس است و دیگر ائمه جمعه،این هفته فقط به مسائل سیاسی و بین المللی پرداختند.

مردمی ترین امام جمعه فارس


امام جمعه مرودشت که پای ثابت خطبه هایی از جنس مردم است این هفته هم به مشکلات مردم مرودشت پرداخت.

حجت الاسلام قنبر علی احمدی، در خطبه های نماز جمعه این هفته مرودشت یکی از بهترین راهکارهای مبارزه با ربا و اجرای بانکداری بدون ربا را ترویج فرهنگ قرض الحسنه دانست و گفت: متاسفانه این فرهنگ به دست فراموشی سپرده شده و باید برای احیای هر چه بهتر و بیشتر آن بکوشیم.

امام جمعه مرودشت همچنین به پاره ای ازمشکلات موجود در این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت:با توجه به وجود کارخانه های متعددی در این منطقه، نباید شهرستان مرودشت با مشکل بیکاری مواجه باشد.

احمدی بیان کرد: دلیلی ندارد که برخی از کارخانه ها برای فرار از بیمه کردن کارگران، آنان را به صورت فصلی استخدام کنند و پس از چندی عذر آنها را بخواهند، مگر این که واقعا فرد شایستگی کار کردن نداشته باشد.

امام جمعه مرودشت، نبود پایگاه انتقال خون در مرودشت را یکی دیگر از مشکلات این شهرستان بیان کرد و گفت:زیبنده دومین شهر بزرگ استان فارس نیست که یک ساختمان مناسب پایگاه انتقال خون برای مراجعه مردم نداشته باشد.

احمدی، همچنین خواستار ارائه خدمات رفاهی آب و گاز به منطقه طالقان شرقی مرودشت شد و افزود: بیش از 150خانوار که همه آنها از قشر ضعیف و محروم هستند در این منطقه اقدام به ساخت و ساز کرده اند اما از این خدمات رفاهی ضروری و معابر مناسب بی بهره اند.

امام جمعه مرودشت ، استفاده از مدیران با تجربه و توانمند را از نیازهای این شهرستان بیان کرد و گفت:مسوولان مانبایداز بکارگیری مدیران قوی و با تجربه هراسی داشته باشند بلکه حق مردم این شهرستان است که در بخش های مختلف از امکانات مناسب برخور دار باشند .

احمدی اضافه کرد: متاسفانه در برخی از اداره ها، مدیران برای رسیدن به اهداف خود اقدام به جابه جایی نیروها می کنند و باید توجه داشت اگر در جامعه ای رعایت حقوق افراد نشود آن جامعه بقا و حیات خود را از دست می دهد و دچارتبعیض، ظلم و اختلاف خواهد شد.

زیرساخت های تجارت در جهرم ایجاد شود

حجت‌الاسلام لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه جهرم با تأکید بر ایجاد زیرساخت‌های تجارت در جهرم اظهار داشت: وضعیت جاده‌های جهرم مطلوب نیست و ساخت جاده شیراز- جهرم- بندرعباس باید تسریع شود.

وی با بیان اینکه راه‌آهن جهرم- شیراز با جذب سرمایه‌گذاری خارجی درشرایط  پساتحریم احداث شود، گفت: حمل‌ونقل هوایی در جهرم برای متصل شدن به کشورهای حوزه خلیج‌فارس در راستای تجارت تحقق یابد.

‌دژکام بابیان اینکه پایانه صادراتی کالا در جهرم ایجاد شود، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی سردخانه‌های متعدد، امکان بسته‌بندی و فراوری محصولات کشاورزی در جهرم امری ضروری است.

امام‌جمعه جهرم با انتقاد از نبود امکانات پرتوافشانی برای بسته‌بندی خرما در جهرم، تصریح کرد: خرمای جهرم به دلیل عدم وجود این مهم در کشورهای خارجی برگشت داده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رسول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
مورد تایید است
تشکر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار