رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس، این استان را از استراتژیک‌ترین مناطق ایران برشمرد و خاطرنشان کرد که فارس تامین کننده ۱۰ درصد از محصولات غذایی کشور است.
کد خبر: ۸۸۷۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳ 13 August 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:محمدمهدی قاسمی که ظهر پنج‌شنبه ۲۳ مرداد در مراسم گرامیداشت خبرنگار سخنرانی می‌کرد، نقش علم در کشاورزی امروز فارس را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: فارس به واسطه اینکه ۱۰ درصد تولیدات غذایی کشور را تامین می کند، نقشی اساسی در امنیت غذایی دارد.

او با اشاره به اجرای طرح تبدیل ٨٠ هزار هکتار کشت سنتی استان به هفت هزار هکتار کشت گلخانه‌ای، گفت: با احداث گلخانه‌های در دست اجرا، شاهد صرفه جویی ٧۴٠ میلیون متر مکعبی آب خواهیم بود.

رئیس جهادکشاورزی استان فارس یادآور شد: امروز علم و دانش در حوزه کشاورزی بیش از گذشته تاثیرگذار است و سعی شده با تکیه بر بهره وری و علم نوین، شرایط مناسب‌تری برای کشاورزی فراهم شود.

قاسمی همچنین خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت علوم جدید، یکی از چالش‌های موجود در حوزه کشاورزی است و هنوز برخی از بهره برداران بر استفاده از روش‌های سنتی کشت اصرار دارند.

قاسمی تاکید کرد: بخش کشاورزی به علت نقش و برنامه استراتژیکی که در سیاست گذاری کلان جامعه دارد باید حمایت‌های بیشتری نسبت به سایر بخش‌ها دریافت کند که در این راستا تسهیلات ارزان قیمت در اختیار کشاورزان قرار گرفته و ضریب مکانیزاسیون نیز در استان افزایش یافته است.

او یادآور شد: یکی از طرح‌هایی که در استان فارس در راستای افزایش بهره برداری حوزه کشاورزی قرار گرفته است نظام نوین کشاورزی است که این مهم موجب افزایش بهره وری در واحد هکتار خواهد شد.

قاسمی ادامه داد: شاخص شدن برخی از کشاورزان استان فارس در میان کشاورزان کشور نشان دهنده بهره گیری کشاورزان از تمام امکانات موجود در راستای دانش افزایی بوده و کشاورزان توانسته‌اند نقش ویژه‌ای در افزایش بهره وری با توجه به شعار سال مبنی بر جهش تولید ایفا کنند.

او اظهار کرد: با افزایش ضریب نفوذ مکانیزاسیون کشاورزی، بهره وری در سطح هر هکتار افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس همچنین با گرامیداشت روز خبرنگار به عنوان رکن اصلی پویایی جامعه، بیان کرد: خبرنگاران رکن اساسی جامعه محسوب می‌شوند و جامعه نیز هیچگاه بی نیاز از رشد و پویایی نخواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار