محمد مهدی قاسمی در مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه کشاورزی استان فارس با تاکید بر اینکه مهم‌ترین دلیل برای تاسیس گلخانه در استان فارس مسئله آب است، اظهار داشت: استان فارس به دنبال این است که کل کشت سبزی و صیفی فضای باز که 80 هزار هکتار است به 7 هزار هکتار کشت گلخانه‌ای تقلیل دهد و با این کار در مصرف آب 74 میلیون مترمکعب صرفه‌جویی می‌شود.
کد خبر: ۸۸۷۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰ 13 August 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم:محمد مهدی قاسمی در مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه کشاورزی استان فارس با تاکید بر اینکه مهم‌ترین دلیل برای تاسیس گلخانه در استان فارس مسئله آب است، اظهار داشت: استان فارس به دنبال این است که کل کشت سبزی و صیفی فضای باز که 80 هزار هکتار است به 7 هزار هکتار کشت گلخانه‌ای تقلیل دهد و با این کار در مصرف آب 74 میلیون مترمکعب صرفه‌جویی می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه آب محور تمام استراتژی‌های بخش کشاورزی فارس است، عنوان کرد: ما قبلا فقط به تولید توجه داشتیم ولی امروز علاوه بر تولید، بازار و زنجیره‌های تولید نیز مدنظر است زیرا اگر بهترین تولید را داشته باشیم ولی بازاری نداشته باشیم به نتیجه نمی‌رسیم بنابراین باید در تمام محصولات و بخش‌ها زنجیره تولید تشکیل شود.

وی با بیان اینکه 10 درصد محصولات غذایی کشور توسط فارس تامین می‌شود و این استان در تامین امنیت غذایی کشور نقش بسزایی دارد، گفت: دانشی که در حوزه کشاورزی به صورت سینه به سینه از نیاکان به ما به ارث رسیده است ولی امروز در کنار علم تجربی مراکز تحقیقاتی، متخصاصان حوزه کشاورزی، دانشگاه کشاورزی و دانشگاهیان با به کارگیری علم و دانش سعی در بالا بردن بهره‌وری کشاورزی دارند.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با تاکید بر اینکه با همه اینها باز هم علم و دانش چالش اصلی ما است و باید سعی شود که علم و دانش هر چه بیشتر به کمک بخش کشاورزی بیاید، عنوان کرد: تفاوت بین بهره‌وری پایین و مطلوب به کارگیری دانش است و ما به دنبال این هستیم که دانش در هکتار را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر نتیجه به کارگیری دانش در بخش کشاورزی فارس به وضوح قابل دیدن است خاطرنشان کرد: به کارگیری علم و دانش و تکنولوژی نیازمند سرمایه است و در ارتباط با افزایش سرمایه اتفاق‌های خوبی افتاده است.

قاسمی با بیان اینکه به دلیل تزریق تسهیلات مکانیزاسیوم ضریب مکانیزاسیوم در استان فارس به طور چمشگیری افزایش یافته است، افزود: سال گذشته با 17.5 درصد صنایع بع بهره‌برداری رسیده شاهد بالاترین میزان صنایع به بهره‌برداری رسیده در استان فارس از بعد از انقلاب بودیم.

وی با بیان اینکه تجلیل از خبرنگاران تجلیل از اندیشه واندیشه ورزی، نقد و نقادی سازنده است اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی پذیرای انتقادات، رهنمودها و پیشنهادات رسانه‌ها است.

انتهای پیام/422/ح

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار