مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) فارس با اشاره به اینکه در مداحی باید از افراط و تفریط پرهیز شود چرا که غلو در مداحی یکی از آسیب های مداحی است، گفت: ما باید درس های زندگی امام حسین (علیه السلام) را معرفی کنیم.
کد خبر: ۸۸۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵ 03 September 2015
تابناک فارس به نقل از تسنیم:حجت الاسلام علیرضا حدائق، مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) فارس شب گذشته (11شهریور) در نخستین جلسه شورای مداحان فارس که در حرم مطهر حضرت سید علاالدین حسین (علیه السلام) برگزار شد، خطاب به مداحان گفت: بروید ببنید چه لیاقتی در شما بوده که در این مسیر آمدید.

 وی با یادآوری این مطلب که همه ما زیر ذره بین خدا و مردم هستیم، افزود: دوستان ذاکر و مداح، برادران طلبه، همه اطرافیانتان به شما نگاه الگویی می کنند، خوبی هایی که شما انجام می دهید 2 ثواب دارد یکی از آنان به خاطر خود خوبی است و دیگری به خاطر اشاعه فرهنگی این نیکی که در جامعه دارد، همین اثر برای گناهان شما نیز وجود دارد پس اگر نمی توانید تبلیغ کنید اثر منفی هم نگذارید.

 وی با اشاره به اینکه باید ببنیم ائمه اطهار (علیهم السلام) چه انتظاری از ما دارند، افزود: اولین انتظار ولایت از امت اینست که اجازه ندهیم شیطان ورود به زندگی ما پیدا کند و تنها راه گریز از شیطان اخلاص است که عامل اثر بخشی مجالس مذهبی نیز به شمار می رود.

حجت الاسلام حدائق با تاکید بر اینکه رضایت خدا، هدف اصلی مداحان باشد، افزود: کاری که خدا دوست دارد با دشنام مردم زشت نمی شود و کاری که خدا دوست ندارد با تعریف مردم سامان نمی گیرد.

 وی در ادامه با اشاره به حدیث شریف نبوی که می فرماید "تا زمانی که مسئولین، ثروتمندان، دانشمندان و اندیشمندان، متدینین و مذهبی ها اصلاح نشوند، جامعه اصلاح نمی شود"، تاکید کرد: پیامبر عظیم الشان اسلام (صلوات الله علیه و آله و سلم) متدینین را الگو و راهنمای خلق دانسته اند.

 حجت الاسلام حدائق با تاکید بر اینکه شیعیان خودشان را به راستگویی و امانت داری عادت دهند، افزود: مداحان و مردم از کذب اجتناب کنید به خصوص اگر در نقل سخن از معصومین (علیهم السلام) باشد.

 مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) فارس با یادآوری این مطلب که گاهی اتفاقاتی را به اهل بیت (علیهم السلام) نسبت می دهند که وجود خارجی ندارد، اظهار داشت: آیا هدف ما از عزاداری گریاندن مردم است یا اینکه باید آنان با معارف اهل بیت (علیهم السلام) آشنا شوند.

 وی با تاکید بر اینکه با چه قیمتی می خواهند مردم را بگریانند، مداحان توجه داشته باشید اشعاری که می خوانید مسئولیت دارد، افزود: بروید ببینید حضرت ابالفضل (علیه السلام) را امام صادق (علیه السلام) چگونه معرفی می فرمایند و آن را برای مردم بازگو کنید، آیا شهدا پیام نداشتند و ما چقدر امام حسین (علیه السلام) و واقعه عظیم عاشورا را به جامعه شناساندیم؟

 حجت الاسلام حدائق با اشاره به اینکه در مداحی باید از افراط و تفریط پرهیز شود چرا که غلو در مداحی یکی از آسیب های مداحی است، افزود: ما باید درس های زندگی امام حسین (علیه السلام) را معرفی کنیم، یک دختر دانش آموز 270 درس زندگی از عاشورا را برای من لیست کرده است چرا به این منابع توجهی نمی شود.

 این مقام مسئول، مقاومت یمن امروز را مدیون زحمات دیروز امیرالمومنین علی (علیه السلام) دانست و افزود: این همان یمنی است که امیرالمومنین علی (علیه السلام) تربیت کرد که امروز وهابیت زورش به آن نمی رسد.

 وی با اشاره به اینکه بد به حال کسی دیگری را رقیب بداند و بخواهد دیگری را زیر سئوال ببرد، افزود: امام رضا (علیه السلام) می فرمایند: "شیعیان در صدد تخریب دیگران برنیایند" و ایشان در جای دیگری می فرمایند: "از خدا می خواهم شیعه ای در صدد تخریب شیعه دیگری برآمد در دنیا به شدیدترین عذاب ها دچار شود و در آخرت جز خاسرین باشد."، ما امروز در خط جهاد فرهنگی با دشمن هستیم هر وقت دیدید مداحی بهتر ایفای نقش می کند باید خوشحال شویم نه اینکه در صدد برخورد با وی برآییم.

حجت الاسلام حدائق، ترازی که باید برای امروز ما مشخص شود را اهل بیت (علیهم السلام) عنوان کرد و افزود: باید همواره همراه اهل بیت (علیهم السلام) باشیم نه از این بزرگواران جلو بزنیم نه عقب بمانیم که در هر 2 صورت خسران کرده ایم چرا که همراهی با اهل بیت (علیهم السلام) سعادت است.

 وی با اشاره به اینکه باید زینت اهل بیت (علیهم السلام) باشید، افزود: راه را برای زبان درازی وهابیون پلید عنود به اهل بیت (علیهم السلام) باز نکنید چرا که برخی از با قمه زنی ها و شعرخوانی های خود راه را برای این پلیدان باز می کنند.

 مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) فارس در پایان بر لزوم توجه به سبک ها و اشعار اصیل در عزاداری ها تاکید و تصریح کرد: جوانی که می خواهد با سبک نوجه لوس آنجلسی جذب شود، برای امام حسین (علیه السلام) باقی نمی ماند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار