بسته ویژه کشوری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۷ 03 September 2015
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.

روابط پنهاني آقاي رئيس جمهور با بوكسور زن

ناتاشا راگوسينا، قهرمان ٣٩ ساله بوكس جهان سوژه جديدي است كه رسانه ها و سايت هاي خبري روسيه از آن بعنوان معشوقه جديد رئيس جمهور مجرد نام مي برند.
پس از طلاق پوتين و مجرد شدن وي اخبار مختلفي در خصوص ارتباطات پوتين منتشر مي شود.
 
به گزارش عصر خبر، از جمله اين اخبار ارتباط پنهاني پوتين و «آلینا کابایوا»، ژیمناست 30 ساله معروف روس که اولین بار پنج سال پیش نامش به عنوان معشوقه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری کنونی روسیه بر سر زبان‌ها افتاد، این موضوع را فاش ساخت که با مردی که بسیار عاشقش است،ملاقات داشته است كه اين مسئله تيتر يك بسياري از سايت هاي خبري شد، اما اكنون نام يك ورزشكار زن ديگر روسي به ميان آمده است. 

روابط پنهاني آقاي رئيس جمهور با بوكسور زن

ناتاشا راگوسينا، قهرمان ٣٩ ساله بوكس جهان سوژه جديدي است كه رسانه ها و سايت هاي خبري روسيه از آن بعنوان معشوقه جديد رئيس جمهور مجرد نام مي برند.
 
روزنامه مليت تركيه با انتشار تصوير پوتين و ناتاشا به مقايسه معشوقه سابق و فعلي پوتين پرداخته است.

 هشدار عجیب دفتر احمدی‌نژاد

روز گذشته دفتر احمدي‌نژاد با انتشار گزارشي به ميزان واردات كالا از چين در دو سال دولت يازدهم خرده گرفت و با اعلام اينكه بيش از ٥٠ درصد از كل واردات كالاي چيني در دو سال دولت يازدهم وارد شده است، درصدد دفاع از سياست‌هاي تجاري دولت نهم و دهم برآمد.

آمارها را مرور مي‌كنيم تا آنچه بر سر تجارت ايران آمده را روشن‌تر ببينيم. صرفا واردات از چين در سال‌هاي اخير بررسي شده تا وضعيت اين واردكننده بزرگ به دنيا كه كالاهاي بي‌كيفيتش را روانه ايران مي‌كند، در دولت‌هاي مختلف آشكار شود. در دولت‌هاي هفتم و هشتم ميزان واردات از چين هفت ميليارد و ٥٦٠ ميليون و ٣٥٦ هزار دلار بوده است. يعني در طول هشت سال دولت اصلاحات بالغ بر هفت ميليارد دلار كالا وارد ايران كرد. از سال ١٣٨٤ و با روي كار آمدن دولت احمدي‌نژاد اين تبادلات شدت گرفت و در دو دولت نهم و دهم در مجموع ٤٠ ميليارد و ١٨٧ ميليون و ٣٤٢ هزار دلار كالا از چين وارد شده است. مقايسه عملكرد هشت ساله احمدي‌نژاد با هشت سال قبل از آن نشان مي‌دهد واردات كالاهاي چيني ٤٣١ درصد رشد داشته يا به عبارت ديگر پنج برابر شده است. پس از روي كار آمدن دولت يازدهم نيز واردات از چين ادامه يافت و با رشد شكل گرفته در گذشته تداوم يافت و در دو سال ياد شده ٢٢ ميليارد و ٣١٨ ميليون و ٧٤٨ هزار دلار كالا از چين وارد كشور شد. عملكرد دو سال گذشته نسبت به دولت قبل نشان مي‌دهد نيمي از كل واردات انجام شده در هشت سال قبل در اين دو سال وارد شده است.

وقتي دولتي آغاز به كار مي‌كند، ادامه برخي برنامه‌ها جزو سياست‌هاي محتوم است. به عبارت ديگر زماني كه دولت يازدهم روي كار آمد ثبت سفارش واردات كالا براي شش ماه تا يك سال آتي انجام شده بود و تغيير برنامه‌ براي ميزان واردات دست‌كم يك سال آينده قابل انجام نبود مگر اضافه كردن ثبت سفارش‌هاي جديد. ساده‌تر مي‌توان گفت و آن اينكه در سال ٩٢ دولت امكان لغو ثبت سفارش كالاهاي چيني را نداشت. از سوي ديگر وقتي سنگ بناي تصميمي گذاشته مي‌شود، تغيير شرايط و بازگرداندن آن به حالت قبل دشوار خواهد بود. يعني وقتي واردكنندگان در سال‌هاي اخير براي خريد كالاهاي‌شان با طرف‌هاي چيني وارد مذاكره شده و شروع به واردات كالاي ارزان كرده‌اند، متقاعد كردن تجار براي خريد از بازرگانان اروپايي با قيمت‌هاي بيشتر كار چندان راحتي نيست و به همه اين توضيحات بايد شرايط كشور كه درگير تحريم بوده و چاره‌اي جز ارتباط با كشورهاي همسايه و در ارس آن چين را نداشته نيز اضافه كرد. در دوران تحريم وقتي هيچ كشور اروپايي حاضر به تبادل كالا با ايران نيست، براي تامين مايحتاج كشور ناگزير به ارتباط با كشورهاي ديگر خواهيم بود.

حال اين شرايط را با شرايط دولت نهم و دهم قياس كنيم. زماني كه احمدي‌نژاد روي كار آمد، تبادلات كالاي ايران با چين در سطح يك ميليارد دلار خلاصه مي‌شد. ارتباطات با چين در سطح گسترده‌اي انجام نشده بود و چين تا اين حد بازارهاي ايران را در اختيار نگرفته بود. ثبت سفارش‌هاي انجام شده در اواخر دولت هشتم در سطحي نبود كه جهش واردات از چين را در سال اول آغاز به كار دولت نهم شاهد باشيم. در واقع جهش واردات از چين از سال ١٣٨٦ و پس از گذشت دو سال از روي كار آمدن دولت نهم آغاز شد. از سوي ديگر در سال‌هايي كه دولت نهم فعاليت مي‌كرد، كشور درگير تحريم نبود و به جاي چين مي‌توانستيم با تمام كشورها از جمله كشورهاي اروپايي مراوده داشته باشيم. پس توضيح اينكه افزايش تبادلات با چين از سرناچاري بود در دولت نهم و دو سال اول دولت دهم پذيرفته شده نيست. اما با وجود همه اين شرايط نرمال مي‌بينيم كه در هشت سال دولت احمدي‌نژاد روند واردات از چين شتاب چشمگيري گرفت و چين حتي پيش از آغاز تحريم، تبديل به نخستين واردكننده كالا به ايران شد و سهم بالايي از بازار ايران را در اختيار گرفت آن هم نه با كالاهاي باكيفيت بلكه كالاهاي يك‌بار مصرف و درجه چندمش.
هشدار عجیب دفتر احمدی‌نژاد

چرخش تعاملات تجاري ايران به سمت كشورهايي همچون چين ظاهر آن چيزي است كه اتفاق افتاده است اما در باطن تحليل اين اتفاق سه پيامد عمده را بر اقتصاد ايران گواهي مي‌دهد. انحصار تجارت و محدود شدن آن به چند كشور آسيايي نخستين عاقبتي است كه به آن دچار شده‌ايم. اين اتفاق باعث مي‌شود نبض معاملات ايران در دست اين كشورها قرار گيرد و از اين پس كشورهاي چين، عراق، افغانستان، امارات و تركيه به عنوان شركاي اول تجاري هر طور كه مي‌خواهند بازرگاني ايران را بازي دهند.

محصولات وارداتي كه پيش از اين مرغوب‌ترين كالاهاي اروپايي را شامل مي‌شد هم با خريد محصولات چيني، افغاني و هندي دچار افت كيفيت شديد شده و اين نتيجه دومي است كه اتفاقات دو سال اخير عايدمان كرده است.

و اما سومين اثر تغيير كشورهاي طرف مبادله ايران، هدر رفتن منابع ملي ايران به دليل كاهش ارزش پول رايج كشورهاي مزبور است. از آنجا كه تحريم دلار، ايران را ناگزير به خريد و فروش كالا با روپيه و يوآن كرده بود لذا هر تغييري در پول ملي كشورهاي طرف مبادله بر اقتصاد ايران هم تاثيرگذار است. زيان هر يك از پيامدهاي نام برده شده به قدري است كه مي‌تواند در بلندمدت آسيب‌هاي جدي به اقتصاد وارد آورد.

بررسي عملكرد بازرگاني واقعيت‌هاي تلخي را در بخش توليد و تجارت ايران نشان مي‌دهد. به غير از بحث افت صادرات نفت به نصف و كاهش بالاي ٢٠ درصد واردات و صادرات غير نفتي ايران كه از زمان شكل‌گيري تحريم‌هاي غرب بارها به آن پرداخته شده است، اطلاعات ثبت شده در مبادي ورودي كشور نشان مي‌دهد تجارت ايران به دست كشورهاي عراق، امارات، چين، افغانستان، هند، كره و تركيه افتاده است. آمارها حدود ٨٠ درصد صادرات و بيش از ٦٥ درصد از واردات را منحصر به اين چند كشور مي‌داند.

بررسي سهم شركاي عمده تجاري نشان مي‌دهد پيش از تحريم‌ها سهم دو كشور آلمان و سوييس از واردات ايران بسيار بالاتر از امروز و در ليست پنج كشور عمده طرف تجاري ايران بودند. اما در سال‌هاي گذشته اين دو كشور كم كم به رده‌هاي پايين‌تر سقوط كردند. به جاي اين دو كشور كشورهاي افغانستان و هند به جمع شركاي جدي ايران پيوستند و معاملات ايران چه در بخش صادرات و چه در بخش واردات با آنها رو به فزوني نهاد.

کارگردان «پدرخوانده» به تماشای «محمدرسول الله (ص)» نشست


فرانسیس فورد کاپولا، کارگردان سه گانه پدر خوانده، به تماشای «فیلم محمد رسول الله (ص)» در بنیاد فیلم آمریکا نشست.

تابناک گیلان: پس از اکران فیلم محمد رسول الله (ص) در افتتاحیه جشنواره مونترال و اکران عمومی در سینما های کشور و استقبال بی نظیر توسط تماشاگران ایرانی و دیگر کشورها این بار نوبت به تماشاگران آمریکایی رسید تا برای تماشای فیلم محمد رسول الله (ص)جلوی سالن سینما صف بکشند .
 
نمایش خصوصی فیلم محمد رسول الله (ص)در بنیاد فیلم آمریکا American Film Institute توسط ویتوریو استورارو فیلمبردار نامی فیلم محمد رسول الله (ص) برای گروهی 135 نفره از دست اندرکاران و فیلمبرداران نامی در لس آنجلس، برگزار شد و با استقبال بی سابقه از این فیلم روبرو شد . به گفته استورارو، جمعیت به حدی بود که تعداد زیادی موفق به دیدن فیلم نشدند. از جمله افراد صاحب نام که در نمایش اختصاصی حضور داشتند فرانسیس فورد کاپولا، کارگردان سه گانه پدر خوانده، بود که فیلم را بسیار تحسین کرد.
 
تماشاگران مراتب علاقمندی و احساس خود را به این فیلم ابراز داشتند. بسیاری معتقد بودند که این فیلم ظرفیت بزرگی را برای برقراری صلح میان ادیان مختلف دارد.
 
همچنین شب گذشته در جشنواره مونترال دو سانس فوق العاده برای فیلم محمد رسول الله (ص) برگزار شد و باز هم جمعیت زیادی موفق به تماشای این فیلم نشدند. از رئیس جشنواره درخواست اکران فوق العاده کردند.
 
قاتل: خواهر زاده ام را کشتم تا انتقام بگیرم

مردی که یک کودک8ساله را به قتل رسانده، صحنه جنایت را بازسازی کرد.
روزنامه خراسان: مردی که یک کودک8ساله را به قتل رسانده، صحنه جنایت را بازسازی کرد.

وی در اعترافاتي تکان دهنده گفت: سوم اسفند سال گذشته حدود ساعت 12 ظهر بود که دانش آموزان مدرسه ابتدايي تعطيل شدند و من از خواهرزاده ام خواستم تا همراهم بيايد.

او از آمدن با من امتناع مي کرد ولي به هر طريقي بود خواهرزاده 8ساله ام را با خودم بردم. باران شديدي در حال باريدن بود و او با پاي پياده در کنارم حرکت مي کرد. چندين کيلومتر پياده روي، کودک بي گناه را خسته کرده بود. وقتي به اين جا (محل جنايت) رسيديم ديگر رمقي در بدن نداشت و کفش هايش گلي شده بود.

من از حدود يک هفته قبل از جنايت، نقشه انتقام از شوهرخواهرم را مي کشيدم چرا که او در زندگي خصوصي من دخالت کرده بود. کودک معصوم نمي دانست چرا او را به اين جا آورده ام. وقتي روي زمين نشست ناگهان او را با طناب خفه کردم. مي ترسيدم جسد او پيدا شود بنابراين با دستانم داخل کانال را حفر کردم و خواهرزاده ام را درون آن انداختم و رويش خاک ريختم.

متهم به قتل در ادامه اعترافاتش گفت: اگرچه خيلي از اين حادثه پشيمانم اما اين اتفاق فقط به خاطر اختلافات خانوادگي بود.

در آغاز بازسازي صحنه قتل ابتدا کارآگاه سلطانيان (افسر پرونده) به تشريح اقدامات پليس براي شناسايي و دستگيري متهم پرداخت و سپس گفت: پس از آن که مفقود شدن پسربچه 8ساله به پليس گزارش شد، پرونده اي تشکيل شد و در شعبه ويژه قتل عمد مورد بررسي قرار گرفت، بنابراين کارآگاهان اداره جنايي پليس آگاهي با راهنمايي و نظارت مستقيم قاضي «حسيني» تحقيقات اطلاعاتي و غيرمحسوس را در اين باره آغاز کردند تا اين که اظهارات مادر يکي از دانش آموزان مدرسه ابتدايي سرنخ مهم اين ماجرا شد. آن زن که از گم شدن يکي از دانش آموزان مطلع شده بود، عنوان کرد: روز حادثه جوان قوي هيکلي را ديدم که دست پسري را مي کشيد اما آن پسر مي گفت: دايي! من با تو نمي آيم!

افسر پرونده که مقابل دوربين قوه قضاييه سخن مي گفت، ادامه داد: با اين سرنخ مهم و صدور دستورات ويژه قضايي، دايي مقتول (متهم) دستگير شد و در حالي که 3 روز از اين جنايت گذشته بود به قتل خواهرزاده اش اعتراف کرد.

حرفهای قاتل

15 ساله بودم که براي اولين بار طعم مواد مخدر را چشيدم. آن روز عده اي از دوستانم به منزل ما آمدند و با تعارف آن ها مصرف ترياک را شروع کردم. طولي نکشيد که مقدار مصرفم بالا رفت و به يک معتاد حرفه اي تبديل شدم و تا 25 سالگي به مصرف مواد مخدر ادامه دادم اين در حالي بود که مادرم مجبور بود هزينه هاي مصرف مواد مرا تامين کند. پس از آن به خود آمدم و مواد مخدر را کنار گذاشتم تا اين که اواخر زمستان سال گذشته زماني که مادرم براي خريد نان به نانوايي محل رفته بود با زن ديگري آشنا شد.

صحبت هاي آن ها به وضعيت خانوادگي کشيد و هر دو نفر درباره فرزندان مجردشان با هم حرف زدند و بدين ترتيب قرار شد من با دختر 19 ساله آن زن ازدواج کنم. روز بعد به خواستگاري رفتيم و صيغه محرميت بين ما جاري شد اما چند روز از اين ماجرا نگذشته بود که دخالت هاي دامادمان زندگي مرا به هم ريخت. او عنوان کرده بود مسعود معتاد است و اين حرف به گوش خانواده عروس رسيده بود تا اين که يک روز صبح مادرزنم با من تماس گرفت و گفت: «همسرت از منزل فرار کرده است».

 هر چه به دنبال او گشتم او را پيدا نکردم تا اين که خانواده همسرم نيز به مکان نامعلومي نقل مکان کردند. اين گونه بود که من کينه دامادمان را به دل گرفتم چرا که خانواده همسرم به من مشکوک شده بودند. چند روز براي انتقام از شوهرخواهرم نقشه کشيدم تا اين که با وسوسه هاي شيطان تصميم به قتل پسر 8 ساله اش را گرفتم و بدين ترتيب خواهرزاده بي گناهم قرباني اختلافات خانوادگي ما شد

جدیدترین کپی‌کاری چینی‌ها + عکس


گرچه هنوز زود است که چینی‌ها را رقیب یا حریفی قَدَر در قیاس با دیگر مهتران خودروساز به شمار آوریم ولی گویا این سازندگان نورسته بر فنی چیره گشته‌اند که از ازمنه تاریخ تاکنون، شیوه‌ای مرسوم و رسمی معلوم در میان بیشتر ارباب حرف و صاحبان صنایع بوده و آن‌هم چیزی نیست جز کپی‌کاری!

سایت «پدال» با انتشار تصاویری از یکی از جدیدترین کپی‌کاری‌های چینی‌ها در حوزه خودرو، نوشت: در این‌ بین، تفاوتی ظریف بین چینی‌ها و دگر سازندگان مشاهده می‌شود. سازندگان غیر چینی تا آنجا که ذهن یاری می‌دهد از کپی کامل یک خودرو پرهیز کرده و تنها به گرته‌برداری از بخش‌هایی از آن، اکتفا می‌کردند ولی گویا به نظر می‌رسد که چینی‌ها در این زمینه هم تمامی مرزهای مرسوم درنوردیده و شیوه‌ای مختص به خود را پدید آورده‌اند.

در این شیوه که می‌توان آن را کپی‌کاری به سبک چینی نامید، نه‌تنها اجازه یا حق امتیازی در کار نیست بلکه سازنده چینی مدلی معروف را به‌تمامی و موبه‌مو کپی می‌کند و درنهایت، تنها با چند تغییر جزئی که شامل آرم و نشان و چراغ‌ها و ... می‌شود، هویت آن را تغییر داده و نشان خویش را بر پیشانی آن حک می‌کند! این شیوه‌ای است که بارها و بارها تکرار شده و فریاد اعتراض خودروسازان مشهور را به عرش رسانده ولی گویا این اعتراضات چندان مثمر ثمر نبوده و چینی‌ها را از راهی که در پیش گرفته‌اند منصرف نگرده است. البته ناگفته نماند که در حال حاضر، بسیاری از خودروسازان مشهورتر چینی طراحان به نام اروپایی و ... را در استخدام خویش درآورده و ارتباط تنگاتنگی را هم با استودیوهای معروف خودروسازی در دنیا برقرار کردند که وجود همین مسأله آن‌ها را از کپی‌کاری صِرف بی‌نیاز کرده است و این شیوه‌ای است که هر روز هم ابعاد آن گسترده‌تر می‌شود.

اگر از جنبه‌های غیرقانونی و نیز غیراخلاقی این عمل بگذریم، این‌طور می‌شود گفت که در سال‌های اخیر، چینی‌ها در استفاده از این فن به مرحله استادی رسیده و گاهی اوقات نمونه کپی شده توسط آنان از نمونه اصلی‌اش هم زیباتر است و حتی به نظر می‌رسد که برخی نقایص موجود در طرح اصلی، در نسخه کپی آن برطرف شده است! از مهم‌ترین کپی‌هایی که اخیراً سروصدای فراوانی را به راه انداخته خودروی لندویند X7 است که به‌تمامی از رنجروور اووک نسخه‌برداری شده اما چند وقتی است که کپی دیگری هم به بازار معرفی شده که از لحاظ جنجالی بودن دستکمی از اولی ندارد و آن‌هم خودروی زوتی T700 است که به‌تمامی شبیه به پورشه ماکان است. اخیراً در مورد این خودرو مطلبی در سایت «CARNEWSCHINA» درج شده که در اینجا برگردان و ویرایشش را تقدیمتان می‌کنم.

آنچه را که در تصاویر زیر می‌بینید، یک پورشه ماکان نیست، بلکه یک زوتی T700 از چین است که توسط شرکت زوتی ساخته و پرداخته شده است. زوتی یک سازنده محلی چینی است که تخصص آن کپی‌برداری از دیگر خودروهاست و از قرار معلوم، می‌خواهد که این خودرو را در سال 2016 میلادی روانه بازار کند. پیش از هر چیز، اجازه دهید که در اینجا یک نگاهی هم به دیگر خودروهای کپی شده توسط این خودروساز (زوتی) بیندازیم: مدل T600 مخلوطی از خودروی آئودی Q5 و فولکس‌واگن تیگوآن می‌باشد و مدل Z700، به‌ویژه در بخش کابین، کاملاً شبیه به خودروی آئودی A6 بوده و مدل Z300 نیز شبیه به تویوتا آلیون است.

حال یک نگاهی به تصویر پورشه ماکان انداخته و آن را با زوتی T700 مقایسه کنید. می‌شود گفت که در 99 درصد موارد شبیه به یکدیگر هستند. فقط کافی است که نیم‌نگاهی به جلوپنجره، سپرها، ورودی هوا و شکل سقف این دو داشته باشیم، حتی این امر شامل موارد جزئی‌تری همچون آینه‌های بغل و شکل دستگیره‌ها نیز می‌شود که در زوتی عیناً از ماکان کپی شده است. در این میان، زوتی نوار پایینی درب‌های ماکان را نیز از یاد نبرده و با بهره‌گیری فراوان از فلز کروم، جلوه درخشان‌تری را برای آن مهیا کرده است. شکل چراغ‌های جلوی آن نیز تا حدی متفاوت با ماکان است و همچنین لوگو زوتی«Z» هم در روی کاپوت کاملاً خودنمایی می‌کند. ترکیب و طرح شیشه عقب و نیز درب پشتی زوتی هم 100 درصد شبیه به ماکان است و تنها فرقی که در این‌ بین وجود دارد شکل چراغ‌های عقب زوتی است که با آنچه که در پورشه وجود دارد کمی متفاوت است.

در حال حاضر، مدل T700 گل سرسبد خودروهای SUV زوتی به شمار می‌آید. این خودرو از لحاظ موقعیت و جایگاه در مرتبه‌ای بالاتر از نسخه فعلی زوتی T600 قرار دارد. البته قرار بر این است که به‌زودی، مدل‌های T600 اسپرت و نیز T600S نیز روانه بازار شوند. زوتی T700 به یک پیشرانه 2 لیتری و توربوشارژ مجهز خواهد شد که خروجی توان آن معادل 177 اسب‌بخار است و البته در آینده هم از یک پیشرانه 6 سیلندر و سه لیتری - که هم‌اکنون زوتی به طور محرمانه مشغول توسعه آن است - بهره‌مند خواهد شد. بهای این خودرو حول‌وحوش 170.000 یوآن یا 27.390 دلار شروع خواهد شد. این در حالی است که هم‌اینک پورشه ماکان با بهایی معادل 558.000 یوآن یا 89.920 دلار فروخته می‌شود.

برخی می‌گویند که بالاخره روزی فرا خواهد رسید که سازندگان چینی از عمل کپی کاری صرف دست بکشند؛ اما من فکر می‌کنم که این کار زمان خواهد برد؛ زیرا امروزه کپی کردن خودروها بسیار سهل‌تر و آسان‌تر از چند سال پیش است، بیشتر به این خاطر که نرم‌افزارها و کامپیوترهای که جهت این عمل (COPY-PASTE) به کار می‌روند، بسیار ارزان‌تر شده و بهره‌گیری از آن‌ها سهل‌تر و راحت‌تر گشته است. حتی شنیده‌ شده که تمامی سازندگان موتورسیکلت در چین، یک تصویر خاص را از بروشور موتورسیکلت مورد نظر اسکن کرده و به کامپیوتر می‌دهند و کامپیوتر هم در عوض، بقیه قسمت‌های آن را خودش به تنهایی طراحی می‌کند. هنگامی که مشابه این نوع از نرم‌افزار در دسترس صنایع خودروسازی قرار گیرد، عصر نوینی از کپی‌کاری توسط چینی‌ها آغاز می‌شود که مشابه لحظه آغازین اوج‌گیری هواپیما از باند فرودگاه خواهد بود، بی‌آنکه عوارض ناشی از سقوط گریبان‌گیر آن شود.

در تصاویر زیر، خودروی سفید، پورشه ماکان و خودروی آبی، زوتی T700 است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار