هاشمی زاده اضافه کرد: با طرح این سؤال که چرا در این مقطع حساس کشور عراق، به مرجعیت شیعه اهانت می‌شود؟ افزود: عربستان در سیاست خارجی از بدو تشکیل وهابیت در این کشور با حمایت قدرت‌های استکباری به فکر سلطه بر کشور شیعه عراق و کشورهای اسلامی دیگر بوده و هست که به هر نحوی سعی می‌کند سیادت ساختگی خود را از طریق اختلاف میان شیعه و سنی تحمیل کند.
کد خبر: ۸۷۳۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 11 July 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: آیت‌الله سید عزیزاله هاشمی‌زاده در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه فیروزآباد با اشاره به موج دوم ویروس کرونا و لزوم آمادگی در برابر آن، گفت: ما موج اول کرونا را با موفقیت نسبی پشت سر گذاشته و این موفقیت مدیون زحمات پزشکان، پرستاران، کادر درمانی متعهد بخش کرونا و رعایت مردم می‌دانیم.

وی افزود: اما در موج دوم این ویروس، باید با یک حرکت صحیح انقلابی نظیر جدی گرفتن ارائه راهکارهای ستاد مبارزه با کرونا، پرهیز از تجمع در مراسم جشن عروسی، مجالس ترحیم و هرگونه نشست‌های خویشاوندی آغاز کرد.

امام‌جمعه فیروزآباد ادامه داد: از تجربیات موفق آمیز موج اول کرونا نظیر حرکت‌های انقلابی جوانان، بسیجیان، کمک‌های مؤمنانه و معیشتی استفاده و مسافرت به شهرهای دیگر که خود موجب تاخت‌وتاز کرونا می‌شود را کاهش دهیم.

آیت‌الله سید عزیزاله هاشمی‌زاده در ادامه با اشاره به اهانت به مرجعیت شیعه در عراق طی هفته‌ای که گذشت، اظهار داشت: در هفته‌ای که گذشت در روزنامه الشرق الاوسط که با پول عربستان سعودی و هدایت‌های آمریکا اداره می‌شود با اهانت به ساحت مقدس مرجعیت شیعه آیت‌الله سیستانی به‌زعم خود به دنبال ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی بود که هوشیاری نیروهای فهیم و شیعیان عراق پاسخی دندان‌شکن به آمریکایی‌ها داد.

وی با طرح این سؤال که چرا در این مقطع حساس کشور عراق، به مرجعیت شیعه اهانت می‌شود؟ افزود: عربستان در سیاست خارجی از بدو تشکیل وهابیت در این کشور با حمایت قدرت‌های استکباری به فکر سلطه بر کشور شیعه عراق و کشورهای اسلامی دیگر بوده و هست که به هر نحوی سعی می‌کند سیادت ساختگی خود را از طریق اختلاف میان شیعه و سنی تحمیل کند.

امام‌جمعه فیروزآباد ادامه داد: با ایجاد اختلاف میان شیعیان و دسته‌های سنی و سیاسی، کانون قدرت در عراق که همان مرجعیت است تضعیف می‌شود.

هاشمی زاده اضافه کرد: عربستان می‌خواهد شکست‌های نظامی، امنیتی و اقتصادی در یمن را با ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی در عراق جبران کند.

وی گفت: این حرکت توهین‌آمیز توسط آمریکا با سرمایه‌گذاری مالی عربستان در عراق و با هدف جبران شکست‌های آمریکا در منطقه طراحی‌ شده است.

امام‌جمعه فیروزآباد اظهار داشت: از این‌ رو توهین به مرجعیت شیعه در دستور کار خود قرار داده که در نهایت تضعیف مرجعیت شیعه عراق و در واقع تضعیف جبهه مقاومت بوده که امت اسلامی عراق با وحدت و انسجام خود می‌توانند این توطئه را خنثی کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار