نماینده مردم استهبان و نی‌ریز در مجلس گفت: با بیان اینکه انحصار در هیچ جا موردقبول نیست و انحصار زمینه ایجاد فساد را می‌تواند ایجاد کند، تصریح کرد: انحصار جلوی ورود افراد به حوزه وکالت را می‌گیرد و صرفا تعدادی خاص را وارد این حوزه می‌کند تا نهایت سود اقتصادی را ببرند و مردم از ناچاری به آن‌ها مراجعه کنند اما زمانی که رقابت باشد، مردم می‌توانند متخصص‌ترین، با دانش‌ترین و ارزان‌ترین وکیل را برای خود انتخاب کنند.
کد خبر: ۸۷۳۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹ 10 July 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:فرهاد طهماسبی در خصوص انحصار کانون وکلا در تعیین ظرفیت پذیرش وکلا در هر استان اطهار داشت: تا پیش از راه‌اندازی مرکز مشاوران و وکلای دادگستری سعی می‌شد ظرفیت تعداد وکلا محدود نگه‌داشته شود، اما این رویه در حال اصلاح است.

وی با بیان اینکه انحصار در هیچ جا موردقبول نیست و انحصار زمینه ایجاد فساد را می‌تواند ایجاد کند، تصریح کرد: انحصار جلوی ورود افراد به حوزه وکالت را می‌گیرد و صرفا تعدادی خاص را وارد این حوزه می‌کند تا نهایت سود اقتصادی را ببرند و مردم از ناچاری به آن‌ها مراجعه کنند اما زمانی که رقابت باشد، مردم می‌توانند متخصص‌ترین، با دانش‌ترین و ارزان‌ترین وکیل را برای خود انتخاب کنند.

نماینده استهبان و نی‌ریز در مجلس ادامه داد: حال با ایجاد رقابت میان کانون و مرکز وکلا، ظرفیت پذیرش را بالابرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه باید منافع مردم را در نظر بگیریم یعنی دسترسی آسان مردم به خدمات حقوقی و قضایی محقق شود، متذکر شد: این مهم برای مردم محقق نمی‌شود مگر با رقابت که ارزان‌ترین و باکیفیت‌ترین خدمات را هرکدام ارائه دهند، مردم با اختیار خود بتوانند آن را انتخاب کنند.

عضو مجمع نمایندگان فارس خاطرنشان کرد: باید تعداد وکلا را به نسبت جمعیت همچون تمامی نقاط دنیا بالا ببریم و سرانه جمعیتی با سرانه تعداد وکلا باید رعایت شود تا مردم بتوانند خدمات حقوقی و قضایی را با قیمتی مناسب دریافت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار