به مناسبت ۲۱ تیر ماه روز جهانی بدون کیسه های پلاستکی(نایلکس) در تعدادی از نانوایی‌های شیراز سفره‌های خرید نان توزیع می‌شود.
کد خبر: ۸۷۳۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵ 09 July 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز گفت: زباله‌های پلاستیکی هم اکنون یکی از معضلات جدی در مدیریت پسماند‌ها است که به علت تولید انبوه و ارزانی متاسفانه میزان استفاده از آن بسیار افزایش پیدا کرده است.
خوشبخت افزود: هدف از نامگذاری روز ۲۱ تیرماه به نام روز بدون نایلکس ارتقای سطح آگاهی شهروندان در زمینه خطرات بهداشتی و محیط زیستی استفاده از کیسه‌های پلاستیکی است تا در خرید‌های روزانه خود از این کیسه‌ها کمتر استفاده کرده و بجای آن از کیسه‌های مقاوم پارچه‌ای یا دیگر کیسه‌های زیست تجزیه پذیر که آسیب کمتری برای محیط زیست دارند استفاده کنند.
وی ادامه داد: طبق آنالیز پسماند خشک شش منطقه از شهر شیراز در سال ۹۸، حدود ۳۰ درصد پسماند‌های خشک را انواع پلاستیک‌ها تشکیل می‌دهند و تلاش بر این است که با روش‌های مختلف بتواند نسبت به جمع آوری این میزان از پلاستیک‌ها از پسماند‌های شهر اقدام نماید و از ورود آن‌ها به محل‌های دفن پسماند جلوگیری نماید.
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز سپس خاطر نشان نمود: تفکیک از مبدا پسماند‌های خشک و‌تر گام اصلی و مهم در مدیریت پسماند‌ها است که با همکاری شهروندان تحقق می‌یابد در همین راستا واحد آموزش شهروندی این سازمان به منظور اشاعه فرهنگ روز بدون نایلکس اقدام به توزیع سفره‌های خرید نان در تعدادی از نانوایی‌ها و کیسه پارچه‌ای خرید در بازارچه‌های میوه در سطح شهر کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار