متخصص طب ایرانی گفت: دارچین، زنجبیل و گزنه مواد غذایی هستند که اثرات ضدسرطانی دارند، اما نباید مصرف آن‌ها بیش از حد باشد.
کد خبر: ۸۷۲۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷ 07 July 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: علیرضا یارقلی متخصص طب ایرانی درباره روش‌های پیشگیری از ابتلا به سرطان از منظر طب ایرانی اظهار داشت: برای پیشگیری از ابتلا به سرطان یک فرمول ثابت نمی‌توان اعلام کرد، اما بر اساس نظر اطبای طب ایرانی اگر سبک تغذیه ما مناسب باشد و آب مناسب، خواب مناسب داشته باشیم می‌توان از سرطان پیشگیری کرد.

این متخصص طب ایران افزود: دارچین، زنجبیل و گزنه مواد غذایی هستند که اثرات ضدسرطانی دارند، اما نباید مصرف آن‌ها بیش از حد باشد و باید آن‌ها را به اندازه مصرف کرد، به طور مثال افرادی که داروی بیماری قلبی (وارفارین) مصرف می‌کنند باید مراقب باشند که زردچوبه خیلی مصرف نکنند به دلیل اینکه زردچوبه باعث رقیق شدن خون می‌شود.

وی توصیه کرد: آلوئه‌ورا نیز اثرات ضدسرطانی دارد. اما اگر مواد غذایی ما طبیعی باشد و افزودنی نداشته باشد باعث خواهد شد تا بدن بدانباشت‌ها را کمتر جذب کند، و بهترین روش پیشگیری از سرطان پاکسازی بدن و ورزش کردن است.


یارقلی درباره مصرف زنجبیل توضیح داد: مصرف زنجبیل برای افرادی که زخم معده دارند باید با احتیاط صورت گیرد و این افراد باید از مواد غذایی لعاب‌دار مانند دمنوش بارهنگ استفاده کنند، ادویه‌های گرم و خشک یا تند و محرک گوارش مثل فلفل برای افرادی که زخم معده دارند مناسب نیست

متخصص طب ایرانی افزود: آواکادو برای پیشگیری از سرطان مناسب است، اما این ماده غذایی غلظت خون می‌آورد و مصرف آن به افرادی که همواره ورزش می‌کنند توصیه می‌شود و شخصی که تحرک ندارد بهتر است این ماده غذایی را مصرف نکند.

وی تصریح کرد: مصرف مواد غذایی ذکر شده در حد استاندارد برای همه اشخاص جامعه مجاز است، اما زیاده‌روی در مصرف آن‌ها ممکن است عوارضی برای افراد داشته باشد، به طور مثال مصرف بی‌رویه زردچوبه ممکن است عوارض داشته باشد همانطور که مصرف هر ماده غذایی به صورت بی‌رویه ممکن است عوارض داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار