رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: کرونا در حال اوج گیری است و این چالش با بی توجهی به فاصله گذاری اجتماعی بیشتر می‌شود.
کد خبر: ۸۶۲۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶ 14 June 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نود و نهمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه اظهار کرد: استفاده نکردن مردم استان فارس از ماسک و بی توجهی به فاصله گذاری اجتماعی در محل‌های پرجمعیت، ما را با چالش اوج گیری ابتلا به کروناویروس در فارس مواجه کرده است.

او تصریح کرد: همه ما در برابر این بیماری مسئول هستیم و تنها راه برون رفت از این چالش، عزم جدی عمومی در این زمینه است.

لطفی با قدردانی از توجه ویژه و مشارکت عمومی مردم و دستگاه‌های اجرایی استان فارس در مقابله با این ویروس خطرناک، از آنان خواست تا با جدیت و همدلی بیشتر، مجموعه سلامت را در شکست این بیماری، یاری رسانند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن اعلام انجام ۲ هزار و ۱۷۰ مورد نمونه آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس، به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

علی اکبری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست گزارشی از روند نظارت در بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی درمانی دانشگاه و همچنین پیش بینی‌های موردنیاز برای بستری و خدمت رسانی به مبتلایان در فارس ارایه داد.

دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز به بیان توضیحاتی درباره اقدامات مرتبط با اهداف بسیج ملی مبارزه با کروناویروس در فارس پرداختند و مقرر شد تا با توجه به تاکید بر استفاده از ماسک در ورود به درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های خصوصی، ضمن اجباری کردن و فراهم آوردن ماسک در آن مراکز، تب سنجی نیز برای مراجعان انجام شود.

برچسب ها: کرونا ، اوج گیری ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار