بیش از 10 هزار نفر علیه نژادپرستی در زوریخ راهپیمایی کردند و گروه کوچکی از چپ‌گراها نیز جدای از اعتراضات اصلی و در حالی که تظاهرات رو به پایان بود، به سمت پلیس شیء پرتاب کردند.
کد خبر: ۸۶۲۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷ 14 June 2020

 

تظاهرات ضدنژادپرستی در زوریخ سوئیس

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، به نقل از خبرگزاری رویترز، معترضان در حالی که شعارهایی همچون "جان سیاه‌پوستان مهم است"، "عدالت و صلحی وجود ندارد"، "اسمش را بگو: جورج فلوید" سر داده و سر تا پا سیاه پوشیده بودند، در قطب مالی سوئیس رژه می‌رفتند و هزاران نفر در سایر شهرهای سوئیس هم به آن‌ها ملحق شدند.

تظاهرات علیه نژادپرستی و سوء‌رفتار پلیس، بعد از آنکه جورج فلوید ماه گذشته در مینیاپولیس کشته شد، در سراسر جهان در حال برگزاری است.

با وجود اینکه تجمع بیش از ۳۰۰ نفر در سوییس به جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا ممنوع است، پلیس اعلام کرد تا زمانی که این تجمعات غیرمجاز به صورت مسالمت‌آمیز برگزار شود، آن‌ها را تحمل خواهد کرد.

پلیس زوریخ اعلام کرد: در حالی که افراد در راهپیمایی اصلی در حال متفرق شدن بودند، مقامات با گروه جداگانه‌ای شامل حدود ۳۰۰ آشوب‌گر چپ‌ در میدانی در مرکز شهر مواجه شدند که به سمت پلیس سنگ و بطری پرتاب می‌کردند.

طی این درگیری، پلیس به سمت آشوب‌گران اسپری فلفل پاشید و چندین نفر را بازداشت کرد. یک افسر پلیس نیز زخمی شد.

منبع : ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار