مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه سال گذشته برای ۳۲۰ فروشگاه عرضه سموم کشاورزی در استان اخطار کتبی تخلف صادر شد، گفت: ۹ فروشگاه متخلف عرضه سموم کشاورزی در طی این مدت پلمب شد.
کد خبر: ۸۴۴۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷ 02 May 2020

به گزارش تابناک مازندران از سازمان جهاد کشاورزی مازندران ، عبدالرحمن زاغی با اشاره به فعالیت ۹۸۶ فروشگاه مجاز و ۱۸ فروشگاه غیرمجاز سموم کشاورزی در استان، افزود: ۴ هزار و ۴۴۹ مورد بازدید از فروشگاه های سموم کشاورزی مازندزان انجام شد.

وی توضیح داد: سازمان صمت، تعزیرات حکومتی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا، مراجع قضایی و سایر مراجع نظارتی مازندران طی سال گذشته، ۸۸ فقره پرونده تخلف برای فروشگاه های سموم استان تشکیل دادند.

زاغی اظهار داشت: سموم تاریخ گذشته، قاچاق و تقلبی، گرانفروشی و عدم نصب اتیکت قیمت از جمله موارد تخلف صاحبان فروشگاه های عرضه سموم استان بوده است.

وی با اظهار این که طبق مصوبه جهاد کشاورزی مازندران ،گذراندن دوره ۲۰ ساعته سم شناسی برای فروشندگان سموم کشاورزی در این استان اجباری است، ادامه داد: پروانه فروش سموم فروشگاهها نیز تنها پس از گذراندن دوره آموزشی امکان پذیر است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران استفاده از سموم شیمیایی را آخرین راهکار مبارزه با آفات کشاورزی برشمرد و افزود : ترویج استفاده از راهکارهای غیرشیمیایی در کنترل آفات بسیار حائز اهمیت است.
وی افزایش آگاهی فروشندگان سموم ، تهیه سموم با کیفیت ، توسعه و تقویت شبکه‌های مراقبت بخش خصوصی و دولتی برای توصیه‌های فنی در زمان مناسب به باغداران و کشاورزان و استفاده از ادوات و تکنیک‌های مناسب را از اساسی‌ترین راهکار مبارزه با آفات کشاورزی برشمرد .

مازندران با داشتن ۴۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی و کشت و برداشت بیش از ۷۰ نوع محصول ، مهم ترین قطب کشاورزی کشور به شمار می رود .
بر اساس آمارهای رسمی سالانه چهار هزار تن سم در کشاورزی و باغداری مازندران مصرف می شود که کمتر از میانگین کشوری و جهانی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار