هر سال همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان طرح‌های نظارتی در استان فارس اجرا می‌شود که امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا این موضوع افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۴۲۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹ 27 April 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم: در شرایط شیوع بیماری کرونا بسیاری از صنوف با تعطیلی روبه رو شدند اما از اواخر فروردین ماه با بازگشایی مجدد بسیاری از اصناف شاهد افزایش تقاضا برای خرید محصولات هستیم و این موضوع ممکن است سبب افزایش برخی از قیمت‌ها شود.

در این شرایط و با افزایش تقاضا در بخش‌های مختلف موضوع نظارت بر بازار بیش از گذشته برجسته می‌شود و آن طور که محمدابراهیم صداقت، معاون بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت فارس در گفت‌وگو با تسنیم می‌گوید: با هر گونه گران‌فروشی به بهانه کرونا برخورد می‌شود و بازرسی‌ها در این ماه ادامه پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه 300 بازرس و ناظر افتخاری از هفته پیش از شروع ماه رمضان طرح نظارت بر بازار و کالاهای مورد نیاز مردم در این ماه را آغاز کرده‌اند، تصریح می‌کند: این نظارت‌ها ادامه دارد و در مورد کالاهایی مانند برنج، گوشت و شکر که در این ایام بیشتر استفاده می‌شود نظارت‌ها تشدید می‌شود.

 

صداقت با بیان اینکه هیچ کمبودی از بابت کالاهای مورد نیاز در ماه رمضان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در این زمینه صنوف باید تابع قانون باشند و کم فروشی یا گرانفروشی را نداشته باشند در غیر این صورت با هر گونه تخلف گرانفروشی در ماه رمضان برخورد و پرونده متخلفان نیز به تعزیرات ارسال می‌شود.

تشکیل 112 پرونده تخلف واحدهای صنفی در ماه رمضان

معاون بازرسی سازمان صمت استان فارس با بیان اینکه از 29 فروردین امسال تا 6 اردیبهشت ماه در طرح نظارتی ماه مبارک رمضان از واحدهای صنفی مختلف بازرسی صورت گرفته است، خاطرنشان می‌کند: در این مدت 1524 بازرسی صورت گرفته است که از این تعداد بازرسی 112 پرونده تخلف تشکیل شده است.

صداقت همچنین از شهروندان درخواست کرد که هرگونه تخلف گران فروشی و کم فروشی را به سامانه 124 اطلاع دهند.

افزایش قیمت زولبیا و بامیه و خرما

همچنین گزارش‌های میدانی خبرنگار تسنیم از بازار ماه مبارک رمضان و به ویژه قیمت زولبیا و بامیه و خرما در سطح شهر شیراز نشان می‌دهد که قیمت هر کیلو زولبیا و بامیه و خرما نسبت به سال گذشته نزدیک به 10 هزار تومان افزایش داشته است.

روز گذشته قیمت زولبیا و بامیه از سوی رئیس اتحادیه قنادان شیراز بین 16 تا 22 هزار تومان اعلام شد به این صورت که قیمت هر کیلو زولبیا و بامیه درجه دو 16 هزار تومان و قیمت هر کیلو زولبیا و بامیه درجه یک نیز 22 هزار تومان است درحالی که سال گذشته این قیمت بین 15 تا 18 هزار تومان به ازای هرکیلو زولبیا و بامیه درجه 2 و درجه یک بود.

امسال قیمت خرما نیز با افزایش روبه‌رو بوده است، در همین راستا شهرام رضایی، یکی از شهروندان شیرازی در رابطه با قیمت خرما می‌گوید: قیمت خرما متفاوت است و هر مغازه‌ای براساس نوع و کیفیت خرما قیمت متفاوتی دارد.

وی می‌گوید: همین خرما که سال قبل کیلویی 10 هزار تومان بود امسال نزدیک 10 هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

به گفته این شهروند شیرازی افزایش قیمت‌ها درحالی است که پیش از این در ماه رمضان قیمت‌ها افزایشی نداشت اما طی 2 سال گذشته شاهد آن هستیم که قیمت محصولاتی که در ماه رمضان فروش بیشتری دارد، گرانتر می‌شود.

 طرح نظارتی بر بازار ماه رمضان تا پایان ماه ادامه دارد و شهروندان می‌توانند گزارش تخلفات را به سامانه 124 اعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار