گرانی بیشتر محصولات و کالاها که معیشت روزانه مردم را تامین می کند در شهرستان زرین دشت فارس صدای گلایه مردم را درآورده است.
کد خبر: ۸۵۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ 17 May 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور بسیاری از اقلام و کالاهای اساسی با کمبود روبرو شد. به عقیده کارشناسان اقتصادی دلیل آن کاهش واردات و صادرات است که نوسانات قیمت نیز برای تمامی اقلام به همراه داشت.

در شهرستان زرین‌دشت قیمت‌های کالای اساسی مانند حبوبات به‌قدری گران شده تا جایی که برخی از قیمت‌ها به چهار برابر افزایش داشته است واهالی منطقه برای تهیه برخی از کالای اساسی با کمبود ومشکل مواجه هستند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان زرین‌دشت  گفت: مهم‌ترین علت افزایش قیمت حبوبات در منطقه به دلیل اینکه این کالا به کشور وارد می‌شود اصناف موظف‌اند با 10 درصد سود نسبت به برگ خرید اقدام به فروش کنند ودر غیر اینصورت تخلف کرده اند.

امین نامدار اظهار داشت: در حال حاضر قیمت‌های عدس در شهرستان زرین‌دشت با توجه به کیفیت کیلویی 14تا 20 هزارتومان ، لوبیاچیتی 22 هزار تومان ،نخود 9 تا 11 هزار تومان و لوبیا پلویی 24 هزار تومان به فروش می‌رسد.

به عقیده رئیس اتاق اصناف زرین‌دشت افزایش قیمت حبوبات و برنج در تمام کشور به هیمن قیمت به فروش می رسد و این افزایش از وزارت خانه اعمال‌شده است.

به گفته وی در ایام کرونا اتاق اصناف شهرستان با همکاری اداره صنعت ،معدن و تجارت به‌منظور تنظیم بازار، برنج ،گوشت قرمز ،شکر و مرغ را با تعرفه قیمت تعاونی در قالب تنظیم بازار توزیع شده واین روند ادامه دارد.

نامدار بااشاره به پلمب واحدهای صنفی به دلیل عدم رعایت قوانین بهداشتی اضافه کرد: در همین زمینه 38 واحد صنفی پلمب شده‌اندکه از این تعداد 30 پرونده گران‌فروشی اصناف به تعزیرات حکومتی ارسال‌شده است.

وی در ادامه به افزایش قیمت میوه و تره‌بار در این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: به دلیل اینکه در شهرستان زرین‌دشت میدان میوه و تره‌بار وجود ندارد و از سه میدان میوه وتره بار داراب ،جهرم و شیراز نیاز مردم منطقه تأمین می‌شود با افزایش قیمت روبرو هستیم.

نامدار در بخش دیگری از سخنان خود به جمع‌آوری کالاهای تاریخ‌مصرف گذشته در ایام شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: تاکنون 4تن مواد غذایی تاریخ‌مصرف گذشته در شهرستان زرین‌دشت جمع‌آوری و امحاءشده است.

رئیس اتاق اصناف شهرستان زرین‌دشت گفت: در مدت شیوع ویروس کرونا از یک هزار و 746 واحد صنفی بازرسی و از این تعداد 96 واحد صنفی به دلیل گران‌فروشی ، کم‌فروشی ، عدم رعایت موارد بهداشتی و درج قیمت بر روی کالا پرونده تعزیراتی تشکیل‌شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار