سازمان های مردم نهاد و همچنین یک عضو شورای شهر شیراز با نامه ای به استانداری فارس خواستار قرنطینه استان فارس و خصوصا شهر شیراز شدند اما معاون استاندار در پاسخ گفت:قرنطینه شهرها در حوزه اختیار استانداری نیست و نیاز به مصوبه ملی دارد.
کد خبر: ۸۲۹۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۱ 09 March 2020

ورودی های شیراز و فارس تشدید کنترل شوند

استاندار فارس دستور فوری برای کنترل کلیه مبادی ورودی استان فارس و شهر شیراز را صادر کرد.

عنایت‌الله رحیمی از فرمانده انتظامی، هلال احمر، سازمان‌ راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه‌ها خواست که با استفاده از کارشناسان خبره و آموزش دیده ضمن استقرار در مبادی ورودی، ترمینال‌ها، فرودگاه‌ها و تمام نقاط مواصلاتی استان و شهر شیراز، نسبت به کنترل ورود و خروج و غربالگری مسافران از مبادی سایر استان‌ها به شهرهای این استان و مرکز آن اقدام کنند.

آمار شیوع در شیراز و فارس نگران کننده است

شمار مبتلایان فارس با اضافه شدن 29 نفر طی 24 ساعت گذشته به 133 نفر رسید و این جهش باعث اعلام نگرانی معاونت بهداشت علوم پزشکی شیراز شد.

قرنطینه شهرها در اختیار مدیران استانی نیست

معاون استاندار فارس با اشاره به درخواست‌های برخی مردم و مسوولان برای قرنطینه‌ کردن شهرها و شهرستان‌های استان گفت: قرنطینه کردن شهرها و تعطیلی کسب و کار مردم در اختیار ستاد استانی نیست و نیاز به مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا دارد.

قاسم پور با بیان اینکه اماکن باستانی، مراکز اقامتی و تفریحی و جاذبه‌های گردشگری استان که پیش از این تعطیلی آنان اعلام شده بود، تعطیل شده‌اند، تاکید کرد: مسافران نوروزی برای حفظ سلامتی خود و دیگر هموطنان به استان فارس سفر نکنند و سفر خود را به بعد از کرونا موکول کنند و ما پس از ریشه‌کن شدن این بیماری میزبان آنان خواهیم بود.

فارس و شیراز را قرنطینه کنید

سازمان های مردم نهاد در بیانیه ای اعلام کردند:ما سازمان‌های مردم نهاد کل استان فارس دارای مجوز از استانداری فارس، ورزش و جوانان استان فارس، بهزیستی استان فارس، فرمانداری‌های شهرستان‌های فارس و همچنین فعالین اجتماعی مستقل به عنوان نهادهای مردمی، خواهان قرنطینه استان فارس و شهر شیراز و عدم اجازه به ورود مسافران هستیم. در این راستا اقدام معقول و تدبیر عاجل انجام در دستور کار قرار گیرد.

احمدرضا دستغیب،عضو شورای شهر شیراز هم از استاندار فارس درخواست کرد با قرنطینه شهر، مانع از بروز یک فاجعه انسانی در شیراز شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار