معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۱۴ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس خبر داد و بیان داشت : با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی مبتلایان استان فارس به ۹۵ نفر رسیده است.
کد خبر: ۸۲۹۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶ 08 March 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:عبدالرسول همتی روز شنبه با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته، مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در فارس گزارش نشده است، افزود: تاکنون ۴ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: موارد ابتلا به ویروس کرونا، علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان ، لارستان، کازرون، مرودشت، قیروکارزین و کوار نیز مشاهده شده است.

مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در نشست روزانه بررسی آخرین اقدامات مجموعه سلامت فارس برای مقابله با کرونا ، «همدلی و همکاری» را دو رکن اصلی موفقیت در زمان بحران دانست و با تقدیر از تلاش تشکل های دانشجویی برای داشتن احساس مسوولیت در زمان بحران، در صحنه بودن و همکاری در تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده و همچنین خدمت رسانی در بیمارستان حضرت علی اصغر(ع)، بر اهمیت نقش اساتید، کارکنان درمانی، دانشجویان و تشکل های دانشجویی در این زمینه تاکید کرد.

دکتر لطفی پیگیری خرید و تهیه کیت های آزمایشگاهی تشخیصی کرونا و یک دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایسی برای بیمارستان شهید دکتر چمران با کمک شهرداری شیراز که با پیگیری شورای اسلامی شهر در اختیار دانشگاه قرار گرفته است را نیز در دستور کار اعضای این نشست قرار داد.

وی از همکاری ویژه استانداری فارس با پیگیری تلفنی روزانه استاندار، تشکیل نشست مشترک با سازمان ها و دستگاه های اجرایی و بررسی مسایل مرتبط با کمیته مبارزه با کرونا در استانداری، دعوت به همکاری بخش های دولتی و خصوصی برای همکاری با مجموعه سلامت فارس قدردانی کرد.

این مقام مسوول با بیان اینکه بسیاری از اقدامات انجام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به صورت خودجوش و پیشرو در کشور بوده است، تاکید کرد: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز بدنه ای از جمهوری اسلامی است که باید از سیاست زدگی به دور باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز مشارکت مردم، همکاری بین بخشی استانداری و دستگاه های اجرایی استان، تلاش مجموعه بهداشت و درمان فارس و شرایط آب و هوایی را به عنوان عوامل تاثیرگذار در کنترل بحران کنونی برشمرد.

از ظهر روز جمعه تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۱۰۷۶ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به ۵۸۲۳ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱ نفر از مبتلایان جدید کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۵ مورد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار