قائم دانشگاه رئیس دانشگاه شیراز گفت: در مجموع سه پروژه بزرگ تا پایان سال و سه پروژه هم در هفته دولت به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۸۲۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲ 25 August 2015
تابناک فارس به نقل از شبستان: دکتر سید علی اکبر صفوی، قائم دانشگاه رئیس دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه پروژه های عمرانی هر سال که می ماند 25 درصد تعدیل می خورد، گفت: اینها خسارت سنگینی است که کشور می خورد  و از این رو این دانشگاه وام می گیرد تا از محل وام پروژه های خود را پیش بیندازد.

 معاون برنامه ریزی دانشگاه شیراز با یادآوری این مطلب که این اتفاق باعث می شود تا علاوه بر اینکه سریع تر پروژه ها به بهره برداری برسد، بخشی از مشکلات دانشگاه نیز حل شود، اضافه کرد: از محل اجاره دادن و یا فروش برخی فضاهای آموزشی بلااستفاده می توانیم وام را تسویه کنیم.

 وی با یادآوری این مطلب که امسال بین 25 تا 30 هزار متر مربع فضای جدید به دانشگاه شیراز اضافه می شود، اظهار داشت: بزرگترین پروژه دانشگاه شیراز، دانشکده علوم است که در راستای طرح تجمیع دانشگاه اجرایی می شود.

 دکتر صفوی با اشاره به اینکه چهار ضلع چهارراه ادبیات ساختمان های وابسته به دانشگاه است که تمام آنها به جز دانشکده ادبیات جابجا می شوند، تاکید کرد: حدود 11 هزار متر مربع قبل از بهمن به بهره برداری می رسد.

 وی با یادآوری این مطلب که دو سوم دانشکده علوم به پردیس ارم منتقل می شود، تصریح کرد: در مجموع سه پروژه بزرگ تا پایان سال و سه پروژه هم در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

 قائم مقام دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه در حوزه فناوری دانشگاه، سرعت اینترنت قبل از شروع این مدیریت 150 مگابایت بر ثانیه بود که اکنون 500 مگا بایت برثانیه است اما این با استانداردهای جهانی نیز فاصله زیادی دارد، افزود: برای فایروال دانشگاه شیراز یک میلیارد و 200 میلیون ريال هزینه شده است.

 وی در خصوص زمین های مورد اختلاف با دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: اوقاف یک برگ سند در این خصوص ندارد، در زمان مرحوم نمازی برخی پلاک ها وقف شده بود اما به صلاحدید دکتر نمازی این زمین ها برای دانشگاه خریداری و به گونه ای مصالحه انجام شد و اکنون دانشگاه برای آن سند دارد.

 دکتر صفوی همچنین با اشاره به طرح موضوع در دفتر دکتر جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری نیز یادآور شد: مقرر شد از باب همکاری 10 هکتار که در محل پشت بیمارستان چمران و مجتمع ولایت قرار گرفته است به علوم پزشکی واگذار شود منوط به اینکه آنان پول زمین را پرداخت کنند.

 وی با اشاره به اینکه ما آخرتمان را به دنیا نمی فروشیم، آنان برگ وقف را نشان می دهند اما مصالحه را بیرون نمی آورند، تاکید کرد: از قول تمام کارشناسان ساخت بیمارستان در چنین فضایی یکی از بدترین حرکات تاریخ است چرا که منابع آبی، ترافیک و پدافندغیر عامل را مورد توجه قرار نمی دهند.

 دکتر صفوی در خصوص حادثه شیراز نیز گفت: قصه را همه می دانند اما جای سوال اینجاست چرا نباید یک نماینده مجلس بتواند سخنرانی کند این برنامه بر اساس قانون برنامه ریزی شده بود و از سوی هیئت نظارت دانشگاه مجوز داشت در دانشگاه محلی برای برخورد فیزیکی وجود ندارد، دانشگاه محل تولید فکر و علم است و نباید با حرکات سلبی برخورد انجام شود و امیدوارم با حفظ شئونات این مسئله نیز ختم به خیر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار