مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز گفت: طرحی را آماده کرده‌ایم که در صورت تصویب شورای شهر دانشجویان، دانش‌آموزان و خانواده شهدا بتوانند از بلیط نیم‌بهای مترو بهره‌مند شوند. خبرگزاری فارس: ارائه طرح نیم‌بها کردن بلیط مترو برای دانش‌آموزان به شورای شهر شیراز
کد خبر: ۸۱۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰ 23 August 2015
اسدالله حاجی زمانی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنا داریم ساعات فعالیت مترو را از هشت ساعت به 10 تا 12 ساعت افزایش دهیم.

وی افزود: از ابتدای مهر که دانشگاه‌ها و مدارس شروع می‌شود خدمات بیشتری ازنظر کمی و کیفی به شهروندان ارائه می‌شود و از آن جمله در حال تهیه طرحی هستیم که برای دانش‌آموزان، دانشجویان و خانواده شهدا بلیط نیم‌بها ارائه کنیم که البته این طرح باید در شورای شهر به تصویب برسد.

این مدیر شهری ادامه داد: هم‌اکنون از هشت ایستگاه فاز یک خط یک شش ایستگاه در حال بهره‌برداری است و دو ایستگاه چهارراه شهید مطهری و ایستگاه شهید آوینی (روبه‌روی ساختمان قطار شهری) دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

وی اضافه کرد: در این ایستگاه‌ها نقاطی که امکان ارائه خدمات تجاری در آن ممکن باشد مشخص‌شده و از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

مدیرعامل قطار شهری شیراز خاطرنشان کرد: برای راه‌اندازی مسیر بعدی از میدان نمازی تا میدان الله در حال فعالیت دو شیفته هستیم و امید داریم با تمرکز اعتباراتی که بر فاز دو انجام‌شده تا پایان سال 95 به بهره‌برداری برسد و مردم آن مناطق نیز از خدمات مترو بهره‌مند شوند.

حاجی زمانی بیان کرد: به‌جزء قطارهای فعال در حال حاضر مراحل صدور مجوز دو قطار دیگر برای جابه‌جایی مسافران در دست اقدام است که با این دو قطار ساعات فعالیت متروی شیراز به 12 ساعت افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه برنامه قطار شهری شیراز، تجهیز متروی شیراز به 105 واگن تا پایان سال 95 است، خاطرنشان کرد: تاکنون برنامه‌ریزی لازم برای تأمین 75 واگن انجام شده است و تا یک ماه آینده نیز نخستین محموله واگن به گمرک بندرعباس می‌رسد.

این مدیر شهری یادآور شد: این برنامه‌ریزی به نحوی انجام‌شده که به‌محض آنکه فاز دو از میدان نمازی تا میدان الله تمام شد بتوانیم واگن‌ها را مستقر کرده و خدمات را در آن مناطق ارائه دهیم.

حاجی زمانی سپس ابراز داشت: ما نمی‌توانیم در ایستگاه‌ها مالکیت فضاهای خدماتی یا تجاری را واگذار کنیم بلکه آن را اجاره می‌دهیم و بسته سرمایه‌گذاری درون و روی ایستگاه‌ها شامل غرفه‌های مختلفی در هشت ایستگاه آماده‌شده تا افرادی که در مزایده برنده شوند به مدت یک سال بتوانند آنجا فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: تلاشی که مدیران قبلی قطار شهری و معاونان و کارکنان فعلی قطار شهری انجام دادند باعث شد تا در سال 93 فاز اول خط یک متروی شیراز بعد از تهران و مشهد با طول 11 کیلومتر به بهره‌برداری برسد و این 11 کیلومتر در برخی شهرها خود یک خط است و ما در شیراز آن را بخشی از خط محسوب کرده‌ایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار