کد خبر: ۸۱۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹ 23 August 2015

خبرگزاری تسنیم: معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: به‌دلیل اینکه آستارا نسبت به شهرستان‌های دیگر دورتر از مرکز استان گیلان قرار دارد، برای راه‌اندازی سایت اورژانس هوایی در نظر گرفته می‌شود.

محمد تقی آشوبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت به مناسبت روز پزشک و با اشاره به وجود بیش از 3 هزار پزشک در استان گیلان اظهار داشت: از این تعداد 1900 پزشک عمومی و بقیه متخصص و فوق تخصص هستند و اکثر نیازهای پزشکی را در گیلان پوشش می‌دهیم.

وی با بیان اینکه در بعضی از نقاط استان در بخش‌ نیروهای متخصص مغز و اعصاب و ارتوپد کمبود نیرو وجود دارد افزود: برنامه‌ریزی می‌شود تا نیروهای متخصص  به این نقاط اعزام شوند.

معاونت درمانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه شهرستان لاهیجان را به‌عنوان قطب شرق گیلان و بندر انزلی را به‌عنوان قطب غرب گیلان در نظر گرفته‌ایم گفت: تلاش می‌شود با تجهیز بیمارستان‌های این شهرها نیازهای استان بیش از پیش برآورده شود تا بیماران مجبور نباشند به مرکز استان مراجعه کنند.

آشوبی راه‌اندازی ICU نوزادان و مرکز فوق تخصصی گوارش در این شهرها را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: راه‌اندازی  اورژانس هوایی از دیگر برنامه‌های ما در استان گیلان است.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود تا زیرساخت‌های لازم  برای راه‌اندازی اورژانس هوایی در گیلان فراهم شود خاطرنشان کرد:  به‌دلیل اینکه آستارا نسبت به  شهرستان‌های دیگر دورتر از مرکز استان گیلان قرار دارد، برای راه‌اندازی سایت هوایی در نظر گرفته می‌شود.

معاونت درمانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تجهیز بیمارستان‌های استان گیلان به تعداد زیادی دستگاه دیالیز خاطرنشان کرد: حدود 60 دستگاه دیالیز جدید برای بیمارستان‌های گیلان فراهم شده‌است و در آینده برنامه داریم دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها را در مدت زمانی 2 ساله فراهم کنیم.

آشوبی با تاکید بر اینکه در روستاهای گیلان طرح پزشک خانواده 100 درصد استقرار دارد اظهار کرد: در شهرهای زیر 200 هزار و 50 هزار خانوار نیز برنامه داریم طرح پزشک خانواده را مستقر کنیم.

وی با اشاره به نوسازی 1/3 از بخش‌های بیمارستان‌های استان گفت: دستگاه‌های بخش ICU و CCU را در بیمارستان‌های استان گیلان تقویت خواهیم کرد.

معاونت درمانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ایجاد کلینیک ویژه با تیپ‌های مشخص در شهرستان‌های استان را مورد تاکید قرار داد و افزود: 22 تخت ICU جدید در مرکز استان و شهرستان فراهم شد.

 آشوبی با اشاره به نوسازی اورژانس‌های بیمارستان‌های رازی و پورسینا و انزلی  افزود: درباره پیشگیری از سرطان برنامه‌ جامعی را در مرکز استان برنامه‌ریزی کردیم تا ریزفاکتورها شناسایی شوند.

وی گفت: بیشترین نوع سرطان در استان گیلان، سرطان گوارش است و در خانم‌ها سرطان سینه و در آقایان سرطان پروستات بیشترین تعداد را دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار