اگر برای تامین جاده مناسب برای شهر صدرا، اقدام مناسب و موثری صورت نگیرد به زودی بسیاری از جمعیت این منطقه، راهی شیراز می‌شوند که خود باعث بروز مشکلاتی همچون ترافیک، افزایش بهای اجاره خانه و ... در شیراز خواهد شد.
کد خبر: ۸۰۹۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱ 28 December 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: هر شهر یا شهرکی که احداث می‌شود برای تسهیل تردد ساکنان خود و به عنوان نخستین امکانات مورد نیاز به یک جاده مناسب نیاز دارد. شهر صدرا که در نزدیکی شیراز واقع شده است، بعد از سالها هنوز هم یک جاده مناسب ندارد و بسیاری از ساکنان آن در بسیاری از ساعات شبانه روز، برای رسیدن از فلکه سنگی به ابتدای جاده ورودی صدرا ناچار به توقف مدت زمان زیادی در ترافیک هستند که این اتفاق در روزهای تعطیل به مراتب، حادتر می‌شود.

جمعه در ترافیک

ساعت 6 بعد از ظهر روز جمعه است که از چهارراه مولانا در شهر صدرا سوار خودرو می‌شوم و به راه می‌افتم. معمولا برای رسیدن به ابتدای جاده خروجی صدرا حدود 10 دقیقه زمان لازم است اما ترافیک در عصر جمعه آنقدر زیاد است که جاده کاملا قفل شده است. بیشتر از 40 دقیقه طول می‌کشد تا به ابتدای جاده برسم و بعد ادامه مسیر را در پیش بگیرم که آن هم 20 دقیقه‌ای به طول می‌انجامد. تقریبا برای رسیدن از شهر صدرا به بلوار پاسداران بیش از یک ساعت وقت تلف شده است که واقعا زمان زیادی برای افرادی است که ناچار هستند روزانه این مسیر را برای رسیدن به نقاط مختلف شهر طی کنند.

 

 

جاده نابه‌سامان

کمی مانده به ابتدای خروجی جاده صدرا، تقاطع غیر همسطح نیمه کاره‌ای به چشم می‌خورد که ماه‌ها در همین وضعیت رها شده است و امید ساکنان را همچنان برای تسریع عبور و مرور از بین برده است. صدرا که همواره به عنوان یک شهر از آن یاد شده است از داشتن کمترین امکانات محروم مانده و آنطور که در خور نام یک شهر که چه بگوییم بلکه شهرک هم از داشتن حداقل امکانات بهره‌مند نشده است.

همین چند ماه قبل که شهردار صدرا در پی اعلام اختلاصات برکنار شد و شهردار جدید به روی کار آمد، اعلام شد که تغییر و اجرای پروژه‌ها زمان‌بر است اما با بسیاری از ساکنان صدرا که صحبت می‌کنم، می‌گویند به هر حال کمی تغییر تا حالا باید دیده می‌شد و تقاطعی که قرار بود جاده صدرا را به شهرک گلستان متصل کند باید پیشرفت خوبی داشت که هنوز شاهد پیشرفت قابل توجهی نبوده‌ایم.

یکی از اهالی صدرا نیز از عدم به اتمام رسیدن جاده‌ای که صدرا را به باجگاه متصل می‌کند، گلایه‌ها دارد و می‌گوید سالهاست که به خود وعده راه افتادن این جاده را داده است اما حالا تصمیم دارد که محل سکونت خود و خانواده‌اش را از صدرا جابجا کند.

دلسردی ساکنان

از سال گذشته تا کنون خبر جابجا شدن محل سکونت چندین نفر از دوستان و آشنایان از شهر صدرا را شنیده‌ام که بیشتر آنها عدم برخورداری از یک مسیر دسترسی مناسب به این شهر را علت تغییر محل سکونتشان عنوان کرده‌اند. البته در چند باری که در ماه‌های اخیر برای انجام چند کار شخصی ناچار به رفتن به صدرا شدم به خوبی درک کردم که چرا بسیاری از افرادی که حتی در صدرا خانه و آپارتمان خریده‌اند، تصمیم به ترک این شهر جدید کرده‌اند.

 

 

اگر برای تامین جاده مناسب برای شهر صدرا، اقدام مناسب و موثری صورت نگیرد به زودی بسیاری از جمعیت این منطقه، راهی شیراز می‌شوند که خود باعث بروز مشکلاتی همچون ترافیک، افزایش بهای اجاره خانه و ... در شیراز خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار