کارشناس باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خرامه از کشت قدومه شیرازی برای نخستین بار در خرامه خبر داد.
کد خبر: ۸۰۸۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰ 23 December 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:الهه زارع کارشناس باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خرامه با اشاره به اولویت سازمان کشاورزی در خصوص توسعه کاشت گیاهان دارویی، اظهار کرد: برای نخستین بار ۳ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به کشت دیم گیاه دارویی قدومه شیرازی اختصاص یافت.

او ادامه داد: کاشت این گیاه با استفاده از دستگاه خطی کار و مصرف ۱۰ کیلو بذر در هر هکتار انجام شده که پیش بینی می‌شود بتوان ۸۰۰ کیلوگرم تخم قدومه شیرازی از هر هکتار برداشت کرد.

این کارشناس تصریح کرد: کشت گیاه دارویی قدومه شیرازی به دلیل دوره رشد نسبتاً کوتاه، توانایی تولید در شرایط خشکسالی و محدودیت منابع آب می‌تواند به عنوان یک زراعت مناسب در شهرستان خرامه ترویج و توسعه یابد.

او اضافه کرد: بهره برداری بهینه از امکانات موجود بویژه آب و خاک منوط به شناسایی و کاشت گیاهان کم آب بر، نظیر گیاهان دارویی و حذف گیاهان زراعی با نیاز آبی بالا است.

زارع افزود: شناساندن نقش حیاتی گیاهان دارویی در پیشبرد اهداف ملی و منطقه ای، تحقق سلامت، خودکفایی دارویی، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی ضامن توسعه کشت این گیاهان محسوب می‌شود.

کارشناس باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خرامه با تاکید بر گیاهان دارویی به عنوان بزرگترین ثروت ملی هر کشور در بخش کشاورزی، اظهار امیدواری کرد: با تلاش بی وقفه کارشناسان بخش کشاورزی شاهد افزایش تولید گیاهان دارویی و صنایع وابسته به آن باشیم.

برچسب ها: کشت ، قدومه شیراز ی ، خرامه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار