رییس فدراسیون بدمینتون گفت: مسابقه‌های بین‌المللی بدمینتون جام فجر به میزبانی شیراز با حضور ۳۰ کشور در بهمن ماه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۰۴۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲ 10 December 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:«محمدرضا پوریا»  اظهار داشت: بیست و نهمین دوره مسابقه‌های بین‌المللی بدمینتون جام فجر امسال به میزبانی شیراز به دلیل جاذبه‌های گردشگری بسیار، برگزار می‌شود. شیراز در سال ۷۲ یک بار میزبانی این مسابقات را برعهده گرفت و مسابقات خوبی را برگزار کرد.

وی افزود: امسال نسبت به سال‌های گذشته تعداد شرکت‌کنندگان در این مسابقات بیشتر است. زیرا این رقابت‌ها تعیین کننده رنکینگ المپیک ۲۰۲۰ توکیو است. این رقابت‌ها بهمن ماه برگزار می‌شود و امیدوارم با کمک وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک مسابقات خوبی را برپا کنیم.

وی عنوان کرد: در این مسابقات ۳۰ کشور و ۲۰۰ بدمینتون باز از تمامی قاره‌ها برای کسب امتیاز المپیکی حضور می‌یابند که روند برگزاری این رقابت‌ها سنگین است. هنوز برای اعلام آمادگی کشورها به جهت شرکت در این مسابقات زود است و آیین نامه جام فجر به تازگی نوشته شده اما تاکنون ۱۰ کشور اعلام آمادگی کردند.

پوریا یادآور شد: با توجه به اینکه در این مسابقات میزبان هستیم، نمی‌توانیم سرداور باشیم. کنفدراسیون آسیا یک ناظر تایلندی و ۲ داوراز سریلانکا و سرداور هندی برای قضاوت به این مسابقات اعزام می‌کند. کمک داور این رقابت‌ها نیز «فریبا مددی» است. همچنین در سه هفته گذشته کلینیک داوری را در تهران تشکیل دادیم و ۱۳ داور را برای این رقابت‌ها انتخاب کردیم.

وی خطرنشان کرد: مسابقات انتخابی تیم ملی بدمنتون زنان و مردان نیز هفته آینده برگزار می‌شود و ۱۳ نفر مردان و ۱۳ نفر از زنان به عنوان اعضای تیم ملی در رده‌های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان انتخاب می‌شوند. همچنین چهار اردو تا زمان برگزاری مسابقات جام فجر برگزار می‌کنیم. برای استان فارس سهمیه‌ای را به عنوان میزبان انتخاب کردیم تا تیم منتخبی در ترکیب داشته باشند اما این بدمینتون‌بازان دارای رنکینگ نیستند.

رییس فدراسیون بدمینتون درخصوص رنگینگ جهانی «ثریا آقایی» گفت: رنکینگ جهانی آقایی ۱۰۹ است اما باید در ۱۰ مسابقه بین‌المللی دیگر شرکت کند و تاکنون به ۶۰ درصد خواسته‌های خود رسیده و امیدوارم در این مسابقات امتیاز کسب کند. برنامه دیگری را برای وی در نظر گرفتیم تا او در کمپ هند به مدت یکماه شرکت کند.

مساقات بین‌المللی بدمینتون جام فجر از ۱۵ تا ۱۹ بهمن به میزبانی شیراز برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار