رئیس‌جمهور بولیوی اعلام کرد کودتایی با حمایت قدرت‌های خارجی در این کشور در آستانه وقوع است.
کد خبر: ۷۹۱۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵ 24 October 2019

به گزارش تابناک سمنان: به نقل از گاردین، «اوو مورالس» رئیس جمهور بولیوی روز گذشته سران اپوزیسیون در این کشور و نیز قدرت‌های خارجی را به تلاش برای انجام کودتا متهم کرد.

وی روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: کودتا در حال وقوع است. جناح راست کودتایی را با حمایت بین‌المللی آماده کرده است.

بولیوی در آستانه کودتا

وی همچنین گفت: من خواهان برگزاری این کنفرانس شدم تا پیش از مردم و تمامی جهان، کودتایی را که در حال وقوع است، محکوم کنم؛ کودتایی که با حمایت بین‌المللی آماده و در آستانه انجام شدن است.

طبق اعلام رسمی که روز چهارشنبه انجام شد، با شمارش ۹۷ درصد از آرا در انتخابات بولیوی، مورالس با کسب ۴۶ درصد از آرا و با فاصله ۹ پله‌ای، از رقیب خود پیشتاز است. این در حالی است که وی هنوز به ۱۰ درصد دیگر آرا برای جلوگیری از کشیده شدن انتخابات به دور دوم نیاز دارد.

بولیوی در آستانه کودتا

سخنان مورالس پس از آن بیان می‌شود که در سه روز گذشته، آشوب‌ها و اعتراضاتی در این کشور شکل گرفته است. پس از انتخابات روز یکشنبه، معترضان، مورالس را به دستکاری در انتخابات متهم می‌کنند.

این در حالی است که در پی آشوب‌ در بولیوی، مقامات این کشور اعلام کردند روند شمارش آرا مختل شده است؛ چرا که به مراکز شمارش آرا در سه منطقه حمله شده است. روز چهارشنبه «کارلوس مسا» رقیب انتخاباتی مورالس خواهان اعتراضات پی در پی، تا برگزاری دور دوم انتخابات شد. وی همچنین مدعی شد بزودی شواهد دستکاری در انتخابات را ارائه خواهد داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار