استان یزد مقام چهارم توزیع گاز در بخش صنعت کشور؛
مدیر عامل شركت گاز استان با اعلام برنامه گازرسانی به بیش از 140‌روستای استان در سال آینده، پیش‌‌بینی كرد با توجه به توسعه شبکه‏‏‎های گازرسانی در بخش خانگی و صنعتی، میزان مصرف گاز استان در سال آینده به 5 میلیارد متر مکعب برسد.
کد خبر: ۷۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹ 25 February 2015
90‌درصد جمعیت استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند.
به گزارش تابناک یزد،«منوچهر فلاح» در نخستین همایش مشترک این سازمان با شرکت گاز استان، از کشور ایران به عنوان بزرگ‌ترین دارنده ذخایر گازی جهان نام برد و افزود: ایران سومین تولید کننده و مصرف کننده گاز جهان است، به طوری كه در حال حاضر سالانه حدود 160‌میلیارد متر مکعب گاز در ایران مصرف می‏‏شود که این میزان برابر با یک میلیارد بشکه نفت خام است.وی از گاز به عنوان محور توسعه و آبادانی و سوختی پاک و ارزان با قابلیت دسترسی آسان نسبت به سایر سوخت‏‏های فسیلی نام برد که در حال حاضر بیش از 67 درصد سبد انرژی کشور را تشکیل داده است.
فلاح اضافه کرد: کشور ایران با توجه به داشتن یک درصد جمعیت جهان، 9 درصد سوخت جهان را  مصرف می‏‎‏كند و به طور متوسط شدت مصرف انرژی در ایران 4 برابر مصرف متوسط جهانی است.
این مقام مسئول، در بخش دیگری از صحبت‏‏های خود، ضمن ارائه گزارشی از تاریخچه گازرسانی در استان گفت: در حال حاضر 96‌درصد جمعیت شهری و 51 درصد جمعیت روستایی و در مجموع 90‌درصد جمعیت استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند.
مدیر عامل شرکت گاز استان ادامه داد: با ساخت بیش از  6500‌کیلومتر شبکه، نصب 188هزار انشعاب و جذب 340‌هزار مشترک، 17شهر و 172روستا در استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفته‌اند. فلاح اظهار كرد: گازرسانی به شهرهای ندوشن و نیر در حال اجراست و ایجاد شبکه داخلی شهر بهاباد پس از اجرای خط انتقال آن توسط شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اجرا می‎‎شود.
به گزارش ایسنا، فلاح با اشاره به کسب مقام چهارم استان در توزیع گاز بخش صنعت و مقام دوم توزیع گاز بخش کشاورزی در کشور، افزود: مصرف گاز استان در سال جاری تاکنون بیش از 4 میلیارد و 600 میلیون متر مکعب بوده و پیش‌بینی می‏‏شود با توجه به توسعه شبکه های گازرسانی در بخش خانگی و صنعتی، این عدد در سال 94 به 5 میلیارد متر مکعب برسد. وی صحبت‎‎های خود را در ارتباط با مصرف بهینه گاز طبیعی ادامه داد و با اشاره به وجود حدود 2 میلیون و 500 هزار موتور خانه در کشور، گفت: با هزینه ای معقول در بخش عایق کاری و رفع عیوب موتورخانه‏‏ها می‏‏توان میزان صرفه‎‎جویی در این بخش را به 30 درصد رساند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار