امام‌جمعه اقلید به توطئه‌های چهل‌ساله آمریکا علیه ایران در عرصه نظامی، اقتصادی، فرهنگی و...اشاره و تصریح کرد: آمریکا از هر دری علیه ایران اسلامی و با هر ترفندی که وارد شد، به در بسته خورده و ضرر و رسوایی برای خود به بار آورد.
کد خبر: ۷۷۹۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲ 13 September 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر از شکست تروریسم اقتصادی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران سخن گفت و اظهار داشت: آمریکا حدود 15 ماه پیش از برجام خارج شد و تحریم‌های اقتصادی جدیدی علیه ما اعمال کرد اما هرکجا و با هر ترفندی که وارد شد، به در بسته خورده و ضرر و رسوایی برای خود به بار آورد.

وی با بیان اینکه آمریکا تمام گزینه‌ها را بیش از 40 سال علیه ما به کار گرفته و در تمام آن‌ها با شکست مواجه شد، تصریح کرد: باوجود شکست‌هایی که شاملشان شد، همچنان دست از شیطنت برنداشته به شکل‌های مختلف ازجمله تحریم اقتصادی، نفوذ فرهنگی و سیاسی، القای شبهه و... به دنبال ضربه زدن به ما هستند.

امام‌جمعه اقلید با اشاره به ماجرای پیشنهاد رشوه دادن آمریکا به ناخدای هندی کشتی ایرانی، آن را نشانه عجز و استیصال اخلاقی و سیاسی آن‌ها خواند و گفت: این همان افولی است که به تعبیر مقام معظم رهبری خودشان هم متوجه نیستند و در حال زمین خوردن هستند.

خطیب جمعه اقلید خاطرنشان کرد: آمریکا درزمینهٔ نظامی، اقتصادی، اجماع جهانی علیه ایران، در لبنان، عراق، سوریه و...، حمایت و هزینه بی‌فایده برای داعش، معامله قرن، در افغانستان و...کار به جایی نبرده و شکست خوردند.

طالبی در ادامه از تجلی ابعاد نهضت حسینی (ع) در جهان امروز سخن گفت و عنوان کرد: فاصله بیشتر با حادثه کربلا نه‌تنها موجب درک کمتر ما از آن نمی‌شود بلکه عظمتش برایمان آشکارتر و روشن‌تر می‌شود.

وی بیان داشت: موجی که امروز از بیداری ملت‌ها در جهان پدید آمد، حقایقی را به نمایش می‌گذارد که تاریخ و وجدان‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

امام‌جمعه اقلید به عزاداری‌های باشکوه برای امام حسین (ع) در سراسر جهان اشاره و اظهار کرد: این شکوفایی در عالم برای عزاداری امام حسین (ع)، نتیجه آن است که جهان در سایه انقلاب اسلامی، با یک معرفت، به این نهضت بزرگ و معنی واقعی آزادگی و حریت پی برده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار