امام‌جمعه اقلید :به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه خلیج‌فارس خانه ما است و می‌دانیم چگونه از آن دفاع کنیم اشاره و بیان کرد: آمریکا و انگلیس و...به دنبال فتنه‌گری هستند.
کد خبر: ۷۶۸۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۳ 03 August 2019

تابناک فارس به تقل از صدا و سیما:حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی با اشاره به ماجرای دزدان دریایی و پیغام آمریکا به انگلیس و دولت‌های همراه مبنی بر اتخاذ تدابیر امنیتی خاص برای نگهبانی کشتی‌ها و اعزام ناوهای جنگی به خلیج‌فارس اظهار داشت: این طرح شکست خورده است چراکه تنگه هرمز متعلق به ما بوده و امنیت آن بر عهده خودمان است.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه خلیج‌فارس خانه ما است و می‌دانیم چگونه از آن دفاع کنیم اشاره و بیان کرد: آمریکا و انگلیس و...به دنبال فتنه‌گری هستند.

طالبی با بیان اینکه وزیر خارجه آمریکا اظهار کرده است که اگر به وی اجازه داده شود، به ایران آمده و گزارشی به ملت ارائه دهد، عنوان داشت: سؤال ما این است که آمریکایی که از 28 مرداد سال 1332 تاکنون از هیچ‌گونه ظلم و خیانت و جنایتی علیه ایران، کوتاهی نکرده است، چه گزارشی می‌خواهد ارائه دهد.

امام‌جمعه اقلید به برخی از این جنایت‌ها از جنگ تحمیلی گرفته تا هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری و ترور، تحریم، خروج از برجام و... اشاره کرد و گفت: آیا برای این جنایت‌ها پاسخی دارید.

خطیب جمعه اقلید سپس با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی، مقام معظم رهبری، سپاه و شخصیت‌های لشکری و کشوری، ادامه داد: این بار نیز وزیر خارجه کشورمان را تحریم کردند که این امر تنها نشان از واماندگی آمریکا دارد.

وی بیان داشت: آمریکا از ضعف دچار چنان استیصالی شده است که فهم سیاسی خود را از دست داده و برخلاف عرف بین‌الملل، وزیر خارجه ما را نیز در زمره تحریم‌ها قرار داد.

بی‌لیاقتی آل سعود در خادم‌الحرمین بودن و تأکید مقام معظم رهبری در وظیفه دولت سعودی در تأمین امنیت حجاج، بخش دیگر سخنان امام‌جمعه اقلید بود.

طالبی با بیان اینکه حج ابراهیمی یعنی در برابر ظالمان و جنایت‌های علیه ملل اسلام، فریاد مرگ بر آن‌ها سر دادن و...است، خاطرنشان کرد: دولت سعودی لیاقت مهمان‌پذیری از حجاج را ندارد چراکه عملاً مانع تحقق حج ابراهیمی، قرآنی، مهدوی و اسلامی است و نمی‌گذارد صدای مظلومیت ملت‌های مظلوم و ستمدیده در کنار خانه خدا به گوش جهانیان برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار