دژکام یادآور شد: در تحریم فلج‌کننده آمریکا بر ایران، باتقواها محکم ایستادند و در عوض کاپیتالیست ها در زمین دشمن بازی کردند و تسلیم شدند زیرا تقوا نداشتند.
کد خبر: ۷۶۶۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰ 26 July 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به مناسبت 5 مردادماه سالروز بزرگداشت اقامه نماز جمعه، به ویژگی‌های ظلم ستیزانه و عدالت محورانه این گردهمایی عظیم اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: شهر شیراز سابقه طولانی در اقامه نماز جمعه در کشور داشته است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه پایگاه مقاومت اسلامی در دنیا است، افزود: همه دنیا می‌دانند که روز جمعه با اراده پولادینی از ناحیه مؤمنان مواجهند؛ مؤمنانی که در یک اجتماع عظیم و وحدت‌بخش گردهم می‌آیند.

امام‌جمعه شیراز با اشاره به ویژگی‌های عدالت‌خواهانه نماز جمعه نیز گفت: حرکت عدالت‌خواهانه مستقیماً در نماز جمعه پیگیری می‌شود به‌طوری‌که هر جا ظلمی در جامعه رخ می‌دهد، خوف ظالم از این است که مبادا خبر آن به گوش امام‌جمعه برسد و وی در خطبه‌ها آن را مطرح کند.

دژکام با برشمردن فواید بی‌شمار نماز جمعه برای مردم و مسؤولان خاطرنشان کرد: برخی می‌خواهند این رسانه چهره به چهره را که می‌خواهد در مقابل ظلم و ظالم بایستد، تضعیف کنند اما نمی‌دانند حتی اگر امام‌جمعه خودش هم بخواهد این کار را انجام دهد نمی‌تواند، چراکه این سنت متعلق به محمد مصطفی (ص) است و به قول شاعر همچون چراغی است که ایزد برافروخته و کسی نمی‌تواند آن را خاموش کند.

وی مبارزه با فقر را نقش نماز جمعه و مسجد دانست و اظهار داشت: هر هفته هرکسی که به نماز جمعه شیراز می‌آید به‌نوعی به فقرا نیز کمک می‌کند و در این راستا پیشنهاد داده‌ایم با حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره)، این حرکت به یک مددکاری اجتماعی تبدیل شود.

امام‌جمعه شیراز تأکید کرد: مبارزه با فقر را هرچند در ابعاد کوچک، از همین نماز جمعه شروع کنیم و امیدواریم که دامنه این مبارزه روزبه‌روز وسیع‌تر شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس همچنین گفت: نماز جمعه به رشد تقوا کمک می‌کند و خداوند فرموده انسان هر گرفتاری که داشته باشد، باتقوا حل خواهد شد.

دژکام یادآور شد: در تحریم فلج‌کننده آمریکا بر ایران، باتقواها محکم ایستادند و در عوض کاپیتالیست ها در زمین دشمن بازی کردند و تسلیم شدند زیرا تقوا نداشتند.

وی با بیان اینکه امید باتقوا در انسان ایجاد می‌شود، بیان داشت: همان امیدی که دولت محترم از آن یاد می‌کند و بسیار هم خوب است، باتقوا در انسان ایجاد می‌شود.

 

 

امام‌جمعه شیراز ادامه داد: پایه ایمان یقین است و انسان باید بداند که همه اسباب در این عالم با اذن خدا حرکت می‌کنند لذا نباید نقش انسان‌ها در برابر نقش خدا برای ما پُررنگ شود.

دژکام در این راستا به مبحث سبب‌سوزی خداوند اشاره کرد و گفت: برخی مواقع خدا می‌خواهد از کسی که فکرش را هم نمی‌کنید و انتظار ندارید، خیر کسب کنید و یا برعکس و همین ویژگی موجب شده که متفکری اعتراف کند که: «از سبب‌سوزیش من سودایی‌ام/در خیالاتش چو سوفسطائی‌ام»؛ لذا همه باید بدانند که کار دست خداست نه هیچ‌کس دیگری.

وی همچنین با اشاره به اهمیت تقوای سیاسی نیز بیان داشت: تقوای سیاسی نیاز امروز جامعه است تا کسی نتواند دیگری را فریب دهد. امسال انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود و امیدواریم مردم طوری کاندیدای خود را انتخاب کنند که در پایان نگویند فلانی ما را فریب داد.

امام‌جمعه شیراز ابزار یک انتخاب درست را تقوا دانست و افزود: باید از همین حالا بساط تقوا را در زندگی خود پهن کنیم تا انتخاب درستی داشته باشیم.

دژکام همچنین تقوا را مانع بی‌حیایی دانست و اظهار داشت: بی‌حیایی اقسامی دارد و یکی از اقسام آن بی‌حیایی در لباس و پوشش است چراکه فرد بی‌حیا می‌خواهد جلوه گری و خودنمایی کند؛ نمونه آن در برخی پوشش‌ها امروز می‌بینیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار