معاون اجرایی و خدمات شهری شهردار شیراز گفت: دبی و حجم آب قنات‌های قصر دشت از 3 هزار لیتر در ثانیه در سال 70 به 300 لیتر در ثانیه رسیده که روزبه‌روز از این مقدار نیز کاسته می‌شود.
کد خبر: ۷۶۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱ 13 August 2015

وی ادامه داد: با توجه به مصرف بی‌رویه آب و هدر دادن آن و همچنین شرایط آب و هوایی با مشکل کم‌آبی مواجه هستیم و هنگامی که آب نباشد دیگر نه سلامت و نه نظافت و نه حیات و زندگی معنا پیدا می‌کند.

این مقام مسئول افزود: در شهر شیراز یک‌هزار و 600 کیلومتر شبکه فاضلاب ایجادشده و بیش از یک‌هزار و 200 کیلومتر دیگر باقی‌مانده است که رهاسازی فاضلاب و بوی نامطبوع آن، تهدیدی برای ساکنان جنوب و شرق شهر شیراز است.

وی ادامه داد: شهرداری مراحل پیوستن شهر شیراز به جامعه ایمن را در دستور کار دارد اما باید موارد ناایمن شناسایی و در اجرای این طرح موردبررسی قرار گیرد.

امینی تصریح کرد: جمع‌آوری متکدیان و معتادان متکدی در سطح شهر، لوله‌گذاری کانال‌های روباز، اصلاح دریچه‌ها و بسیاری موارد دیگر از اقداماتی است که توسط شهرداری انجام می‌شود در راستای سلامت و بهبود محیط شهری است و فعالیت‌های انجام‌شده در بخش ایمنی در سطح شهر در این راستا است.

معاون اجرایی و خدمات شهری شهردار شیراز گفت: عدم دفن سرشاخه‌ها و برگ‌های خشک درختان برای نخستین بار در شیراز و تولید هزاران تن کود کمپوست و ورمی کمپوست از دیگر اقداماتی است که توسط شهرداری انجام‌گرفته که در راستای سلامت و بهبود محیط شهری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار