معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به شناسایی 5 مورد مبتلا به تب کریمه کنگو در شهرستان ‎ های فارس، گفت: یک نفر از این تعداد جان خود را از دست داده است.
کد خبر: ۷۶۲۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳ 15 July 2019

عبدالرسول همتی در گفت‌وگو با ایسنا منطقه فارس، بیان کرد: هم ‎ اینک در کل کشور 54 نفر مبتلا به این بیماری واگیردار شده‌ و پنج نفر جان خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه این بیماری که تحت عنوان خون ریزی دهنده هم تلقی می ‎ شود ویروسی است و در آسیا و آفریقا شیوع بیشتری دارد، افزود: منشا آن کنه حیوان است و در صورت کثیر به انسان هم منتقل می شود .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با بیان اینکه شیوع این بیماری در همه ماه ها مشاهده شده اما در فصل تابستان بیشتر است، خاطرنشان کرد:‌ نشخوارکنندگان اهلی مانند گاو و گوسفند ناقل این بیماری محسوب می‌شوند و این بیماری از طریق مصرف گوشت یا تماس با خون حیوان مبتلا قابل انتقال است.

همتی ادامه داد: سال گذشته 18 مورد شناسایی شدند که برای 14 نفر از آنها احتمال قطعی ابتلا به این بیماری داده شد و دو نفر از آنها نیز فوت شدند .

وی به شهروندان توصیه کرد که گوشت مورد نیاز خود را از قصابی ‎ ها و مراکز بهداشتی مورد تایید دامپزشکی تهیه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تصریح بر اینکه تهیه گوشت ارزان قیمت از مکان های غیرمجاز ریسک بالایی دارد، اظهار کرد: تعدادی از افراد مبتلا به این بیماری، خود از جمله کسانی بودند که اقدام به ذبح غیربهداشتی گوسفند به ویژه در مناطق حاشیه ای کرده بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار