در استان فارس در حالیکه بسیاری امید داشتند با انتصاب عنایت‌الله رحیمی استاندار بومی فارس -به دلیل شناخت بسیار خوبی که از استان دارد- توسعه‌ی استان از سر گرفته شود اما به نظر می‌رسد با تصمیمات دور از انتظار این مدیر باتجربه، فارسِ پهناور راه دیگری در پیش گرفته است.
کد خبر: ۷۶۲۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴ 15 July 2019

تابناک فارس به نقل از ریواس جنوب: بعد از اینکه در فاصله کمتر از ۲۴ ساعت از برگزاری مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس خبر داده شد، در فاصله‌ی کمتر از ۱۲ ساعت لغو این مراسم اعلام شد!

بر پایه این گزارش، روز گذشته یکشنبه ۲۳ تیر در خبری ناگهانی اعلام شد که صبح دوشنبه مراسم تودیع فیروز تکاور و معارفه‌ی علیرضا صحرائیان با حضور معاون وزیر برگزار می‌شود.

تکاور، مدیرکل فعلی راه و شهرسازی فارس یکی از مدیرانی است که سال گذشته بحث بازنشستگی او مطرح می‌شد اما مدیر روابط عمومی این اداره‌کل آبان‌ماه ۹۷ به ریواس جنوب گفته بود که «با توجه به مدرک کارشناسی ارشد مدیرکل راه و شهرسازی فارس، این مدیر تا حدود پایان سال ۹۸ می‌تواند به خدمت خود ادامه دهد.» (مشروح خبر)

** موجی از اعتراض در پی اعلام خبر ناگهانی انتصاب صحرائیان

 

پس از اعلام خبر انتصاب صحرائیان، موجی از اعتراضات و انتقادات نسبت به این تصمیم استاندار فارس به راه افتاد.

علیرضا صحرائیان فرماندار ویژه شهرستان جهرم بود که نیمه‌ی خردادماه از مسؤولیت خود استعفا کرده کرده بود.

برخی استعفای او را با توجه به زمان ارائه‌ی آن در واپسین روزهای مهلت استعفای مدیران، با هدف شرکت در انتخابات تعبیر کرده بودند اما صحرائیان خود اعلام کرد که هنوز برای کاندیداتوری در انتخابات به جمع‌بندی نرسیده است.

این مقام مسؤول سابقه‌ی مدیرکلی دفتر فنی استانداری فارس و شهرداری جهرم را نیز در کارنامه دارد.

** همه‌ی احتمالات درباره یک تصمیم پُرحاشیه
منتقدین با اشاره به سوابق علیرضا صحرائیان می‌گویند دولت برای کاهش مشکلات نیاز به انتصاب نیروهای همفکر دارد نه نیروهای دوران احمدی‌نژاد. آن‌ها معتقدند بسیاری از پُست‌های مهم در دولت فعلی که از قدرت خود را از اصلاح‌طلبان گرفته بود، به تدریج در اختیار نیروهای غیرهمفکر یا نه‌چندان معتقد به اصلاح‌طلبی و حتی اعتدال قرار گرفته است.

برخی دیگر نیز با دامن زدن به مسائل قومیتی مدعی هستند که محمدرضا رضایی کوچی نماینده مردم جهرم در مجلس با نفوذ خود و البته معاملات سیاسی با استاندار فارس، پس از گماردن برادر خود (محمود رضایی کوچی) به عنوان معاون عمرانی استاندار، در تلاش است یک دستگاه مهم و بزرگ دیگر در حوزه‌ی عمرانی را به هم‌شهری خود بسپارد.

برخی نیز پا را فراتر گذاشته و مدعی هستند اهدای پُست مدیرکلی راه و شهرسازی به علیرضا صحرائیان، نوعی از باج دادن رضایی کوچی به او با هدف انصراف از رقابت با نماینده فعلی جهرم در مجلس در انتخابات پیش رو است.

در این میان برخی نیز صحرائیان را مدیری جوان و شایسته توصیف می‌کنند که می‌تواند موتور اداره‌کل راه و شهرسازی را در وضعیت نامطلوب اعتبارات عمرانی به خوبی روشن کند.

** بی‌تدبیری‌های دور از انتظار ادامه دارد…
در هر حال فارغ از اینکه انتصابِ ناتمامِ صحرائیان، باج دادن، قوم‌گرایی، بی‌تدبیری و یا شایسته‌سالاری بوده باشد؛ آنچه که روشن است تزلزل و تصمیمات نادرستی است که در سطوح مختلف دولت گرفته می‌شود.

ازجمله در استان فارس در حالیکه بسیاری امید داشتند با انتصاب عنایت‌الله رحیمی استاندار بومی فارس -به دلیل شناخت بسیار خوبی که از استان دارد- توسعه‌ی استان از سر گرفته شود اما به نظر می‌رسد با تصمیمات دور از انتظار این مدیر باتجربه، فارسِ پهناور راه دیگری در پیش گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار