ظروف شیشه‌ای بهترین و مناسب‌ترین ظروف برای تهیه یا نگهداری ترشی‌ها هستند و از آنجا که شیشه جزء مواد خنثی محسوب می‌شود، سرکه نمی‌تواند با ترکیبات موجود در آن واکنش دهد و هیچ انتقالی هم از شیشه به ترشی و از ترشی به شیشه اتفاق نمی‌افتد.
کد خبر: ۷۶۱۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱ 12 July 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: کارشناس ارشد بهداشت و ایمنی مواد غذایی دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز گفت: ترشی و شـوری، از چاشـنی هـای پرمصـرف و محبـوب در منطقـه خاورمیانـه و به ویژه ایـران است که به دو روش صـنعتی در سطح کارخانه و یا سنتی در سـطح کارگاه‌های کوچک و منازل تولیـد و عرضـه می‌شوند.
الهام باباعلی افزود: مواد اولیه مورد استفاده در ترشی‌ها (قسمت‌های مختلف گیاهی) باید سالم و عاری از هر گونه فساد ظاهری و فساد ناشی از میکروارگانیسم‌ها باشد.
وی گفت: علائم فساد در ترشیجات شامل رنگ و طعم غیر طبیعی، بوی نامطبوع و کپک زدگی است، کپک‌ها دو نوع بیماری زا و غیربیماری زا هستند که کپک‌های بیماری زا، می‌توانند بر سلامت تنها در شرایط آزمایشگاهی امکان پذیر است.
کارشناس ارشد بهداشت و ایمنی مواد غذایی دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز گفت: ترشــی سرکه دارد که امکان انتشار کپک‌های بیماری زا در تمام آن را موجب می‌شود، به همین دلیل باید ترشی‌های کپک زده دور ریخته شود.
باباعلی افزود: ظروف شیشه‌ای بهترین و مناسب‌ترین ظروف برای تهیه یا نگهداری ترشی‌ها هستند و از آنجا که شیشه جزء مواد خنثی محسوب می‌شود، سرکه نمی‌تواند با ترکیبات موجود در آن واکنش دهد و هیچ انتقالی هم از شیشه به ترشی و از ترشی به شیشه اتفاق نمی‌افتد.
وی گفت: ترشی‌ها و شوری ها، یک و نیم تا دو سال در دمای محیط و پس از باز کردن درب، داخل یخچال قابلیت نگهداری دارند.

برچسب ها: ترشی ، کپک ، بهداشت ، تغذیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار