رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: تاکنون ۲۳ هزار تن کلزا به مراکز خرید استان تحویل داده شده است.
کد خبر: ۷۵۹۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵ 02 July 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمدمهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار کرد: تاکنون ۲۳ هزار تن کلزا به مراکز خرید استان تحویل داده شده و پیش بینی می‌شود تا پایان برداشت این میزان به ۳۰ هزارتن برسد.

وی با بیان اینکه بهای کلزا حداکثر یک هفته پس از تحویل به مراکز خرید، پرداخت می‌شود، اظهار کرد: تاکنون وجه بیش از ۹۰ درصد از کلزای تحویلی پرداخت شده است.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، سطح قابل برداشت کلزا در این استان ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار است و تاکنون ۱۱ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی کلزای استان فارس برداشت شده است.

قاسمی با اشاره به اینکه در سال گذشته به علت شرایط اقلیمی شهرستان‌های سردسیری استقبال کمتری از کاشت کلزا داشتند، افزود: در سال پیش‌رو جهت رفع این نقصیه تمهیداتی نظیر تامین بذر، توسعه کشت نشایی اندیشیده شد تا بتوانیم سطح زیر کشت قابل توجهی را در استان به کلزا اختصاص دهیم.

وی تصریح کرد: همانگونه که کشاورزان مستحضر هستند با توجه به درصد بالای روغن استحصالی از کلزا علاوه بر تامین روغن، کاشت این گیاه با کمک به حاصلخیزی خاک و کنترل برخی از بیماری‌های گندم در پایداری تولید این محصول نیز موثر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به کشاورزان بخصوص گندمکاران این استان توصیه کرد: تا با قرار دادن کلزا در الگوی کشت خود به خودکفایی در تولید روغن خوراکی کمک کرده و ارزبری این کالای اساسی را کاهش دهند.

برچسب ها: کلزا ، برداشت ، مزارع فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار