رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب گفت: 6 قطعه کبک از یک مغازه پرنده‌فروشی در شهرستان کشف و ضبط شد که بدون داشتن مجوز قانونی از اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی در این مکان نگهداری می‌شد.
کد خبر: ۷۴۹۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴ 29 May 2019
 

به گزارش تابناک آذربایجان غربی علیرضا بقالی ، اظهار کرد: با توجه به اخباری که توسط یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب مبنی بر نگهداری تعدادی کبک در یک مغازه پرنده‌فروشی در اختیار نیروهای این اداره رسید، اقدامات برای رسیدگی به این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با هماهنگی‌های انجام شده مجوز قضایی برای بازرسی از این مغازه اخذ و با همکاری نیروی انتطامی بازرسی از این محل انجام و در این بازرسی 6 قطعه پرنده کبک کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب ادامه داد: طبق قانون نگهداری گونه‌های حیات وحش بدون اخذ مجوز از اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی تخلف بوده و با متخلفان طبق قانون برخورد می‎‌شود.

وی عنوان کرد: در قانون آمده است که هرگونه تکثیر و پرورش حیات وحش از جمله پرندگان با اهداف مختلف از جمله تولید پروتئین، پر و تخم در شرایطی که برداشت مولد از طبیعت صورت می‌گیرد نیازمند اخذ پروانه انتفاعی و رعایت ضوابط است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار