مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس از عضویت نزدیک به ۱۰ هزار نفر در کتابخانه های مساجد این استان خبر داد و گفت: تعداد ۳۹۰ کتابخانه در مساجد شهری و روستایی فارس مشغول فعالیت هستند و در اوقات فراغت تابستان خدمات ویژه ارائه می کنند.
کد خبر: ۷۴۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷ 09 August 2015

تابناک فارس به نقل از شبستان:حجت الاسلام غلامحسین نیازی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس گفت: تعداد 390 کتابخانه در مساجد شهری و روستایی فارس مشغول فعالیت هستند که از این تعداد 262 کتابخانه در مساجد شهری و 128 کتابخانه در مساجد روستایی در اوقات فراغت تابستان خدمات ویژه ارائه می کنند.

وی همچنین با اشاره به فعالیت 226 کتابخانه باز در مساجد استان، افزود: کتابخانه های باز در شبستان مساجد برای سهولت و دسترسی آسان نمازگزاران و اهالی مسجد راه اندازی شده است که از 226 کتابخانه باز که در قالب یک قفسه و تعدادی کتاب راه اندازی می شود، 98 کتابخانه روستایی و 128 کتابخانه شهری است.

 

عضویت ثابت قریب 10 هزار نفر در کتابخانه های مساجد استان فارس

 حجت الاسلام نیازی از عضویت ثابت قریب 10 هزار نفر در کتابخانه های مساجد استان فارس خبر داد و گفت: تعداد یک میلیون و 141 هزار و 307 کتاب در کتابخانه های مساجد موجود است که بخشی از این کتاب ها اعطایی از سوی ستاد عالی کانون های مساجد کشور و بخشی دیگر از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس تامین و اهدا شده است.

 این مقام مسئول با اشاره به آمار اعضای کتابخانه های مساجد، خاطرنشان کرد: کتابخانه های مساجد به لحاظ سهولت در استفاده میزبان اقشار مختلف مردم هستند که دانش آموزان، دانشجویان و افرادی نیز برای مطالعه از فضای معنوی مساجد بهره مند می شوند که به این ترتیب آمار اعضای کتابخانه ها فراتر از 10 هزار نفر است.

 

فعالیت های ویژه کتابخانه های مساجد در فصل تابستان

 وی با اشاره به فعالیت های ویژه کتابخانه های مساجد در فصل تابستان، گفت: این کتابخانه ها برنامه هایی نظیر عضویت رایگان، مسابقات کتابخوانی در مناسبت های ملی و مذهبی و نمایشگاه های کتاب را در قالب طرح «آسمانی ها» برنامه ریزی کرده اند که در حال اجراست.

 مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس همچنین افزود: بیش از یک هزار و 180 کانون در مساجد استان فارس برنامه های تابستان را برگزار می کنند که فعالیت کتابخانه ها در حوزه مطالعه و کتابخوانی مورد استقبال اقشار مختلف به خصوص نوجوانان و جوانان قرار می گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار