در پی تشکیل گروهی ویژه برای ردزنی کلیپ‌های پخش شده از مدارس، حالا وزیر آموزش و پرورش پا را فراتر گذارده و تاکید دارد پخش این کلیپ‌ها اتفاقی نیست! رویکردی که با توجه به سخنان وی در خصوص اتفاقات مثبت رقم خورده در مدارس و تاکید بر متقن شدن برخی امور در پشت پرده، ظاهرا حکایت از شکل گیری فصلی جدید در وزارت آموزش و پرورش در واکنش به رویدادهای جنجالی دارد.
کد خبر: ۷۴۲۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴ 08 May 2019
در پی تشکیل گروهی ویژه برای ردزنی کلیپ‌های پخش شده از مدارس، حالا وزیر آموزش و پرورش پا را فراتر گذارده و تاکید دارد پخش این کلیپ‌ها اتفاقی نیست!
 
به گزارش «تابناک»، سید محمد بطحایی که دو روز پیش در جلسه شورای عالی نماز در واکنش به پخش کلیپ‌هایی در مدارس از مامور کردن سه نفر برای بررسی ریشه‌ای این ماجرا خبر داده بود، حالا به یقین رسیده که «انگیزه‌های سیاسی پشت این ماجرا وجود دارد» و «دشمنان» پشت ماجرا هستند!

اظهار نظری که در تشریح آن گفته: «شواهدی وجود دارد که این کلیپ‌ها ساختگی است. البته بازرسی و حراست وزارت آموزش و پرورش به همراه تعدادی از صاحبنظران فضای مجازی در حال بررسی موضوع هستند. یقین دارم انگیزه‌های سیاسی پشت این ماجرا وجود دارد و دشمنان می‌خواهند اعتماد خانواده‌ها به مدارس را کمرنگ کنند و از سرمایه اجتماعی آموزش و‌پرورش در جامعه بکاهند.»

توضیحاتی که در ادامه به مواردی مانند تاکید رهبر انقلاب به تلاش دشمنان برای تغییر هویت نسل جدید و حضور انبوه شرکت کنندگان در مسابقات حفظ قرآن در آموزش و پرورش اشاره شده تا شرایط برای این نتیجه گیری آقای وزیر فراهم شود که همه چیز زیر سر دشمنان است؛ نتیجه گیری‌ای که البته با تاکید وی بر اغارض سیاسی در پشت پرده ماجرا همخوانی چندانی ندارد.
 
چرا آموزش و پرورش چند تن را مامور بررسی کلیپ‌های مدارس کرده؟!

این در حالی است که طی روز‌های اخیر و با داغ شدن موضوع این کلیپ‌ها در مدارس، شاهد انواع و اقسام موضع گیری‌ها در این خصوص هستیم تا جایی که برخی بر این باورند که گرایش دانش آموزان به این قسم آهنگ‌ها نه ناشی از برنامه ریزی، که برعکس، نتیجه فقدان برنامه ریزی در این امور در کشور است که موجب شده این گرایش در جامعه شکل گیرد و به واسطه دانش آموزان در مدارس نیز بروز و نمود بیابد.

رویکردی که در آن تاکید شده آموزش و پرورش عامل شکل گیری این وضع نیست و مدارس تنها محل بروز این گرایش‌های شکل گرفته در جامعه هستند. موضع گیری‌ای که ظاهرا وزیر آموزش و پرورش با آن از اساس مخالفند تا جایی که تاکید می‌کنند کلیپ‌های یاد شده ساختگی و از سر دشمنی هستند؛ تاکیدی که بر اساس آن می‌شود نتیجه گرفت در جامعه هیچ کسی آن آهنگ کذایی را گوش نمی‌دهد!

ادعایی به غایت عجیب که بیان آن از زبان وزیر، بر تعجب آور بودن آن می‌افزاید. رویکردی تازه نسبت به حاشیه‌های شکل گرفته در زیر مجموعه آموزش و پرورش که باید امیدوار باشیم به دیگر موارد سرایت داده نشود، وگرنه بعید نیست انتشار اخبار تنبیه‌های بدنی در مدارس که گاه همراه با فیلم و عکس هم هست، به دشمنان و انگیزه‌های سیاسی در پشت پرده نسبت داده شده و مسئولیت همه امور از شانه وزارت آموزش و پرورش ساقط گردد.

راهکاری که ظاهرا بطحایی بی علاقه به استفاده از آن برای خلاصی از مسائل و مشکلاتی که به یکباره سر بر می‌آورند و به شدت مورد توجه افکار عمومی قرار می‌گیرند، نیست و شاید از همین رو باشد که پخش کلیپ‌ها را دستمایه تشکیل گروه مامورانی برای بررسی ماجرا کرده و پیرو آن پای دشمنان و سیاست‌های پشت پرده را به ماجرا باز می‌کند و از حراست و بازرسی می‌خواهد به قید فوریت این مساله را بررسی کنند؛ تدابیری ویژه که هرگز برای هیچ اتفاقی در آموزش و پرورش به کار گرفته نشده حتی زمانی که خبر تعرض به دانش آموزان در برخی مدارس منتشر شده!

تدبیری ویژه که بعید نیست در آینده به واکنش روتین آموزش و پرورش به همه حوادث جنجالی در زیرمجموعه اش تبدیل شود تا هرچه بدی رخ دهد، کار دشمنان باشد و هرچه خوبی (مانند شرکت انبوه دانش آموزان و معلمان در مسابقات حفظ قرآن کریم) باشد، ماحصل تلاش وزیر و همکاران معرفی گردد!
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار