مشکلات مردم فارس از زبان ائمه جمعه استان
خطبه هایی از جنس مردم،بیانات ائمه جمعه شهرستان های سراسر استان فارس در خصوص مشکلات،خواسته ها و دغدغه های مردم شریف استان فارس می باشد و امید است که یک یادآوری باشد برای مسئولان محترم استان که بیشتر به فکر مردم باشند...
کد خبر: ۷۳۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴ 08 August 2015
تابناک فارس:

شیراز

نماینده ولی فقیه در استان فارس  با اشاره به اینكه امروز وضعیت تولید و صنعت درفارس و كشور مناسب نیست، گفت: شاهد حضور گروه های مختلف اقتصادی در كشور هستیم اما مسئولین باید به یاد داشته باشند كه در مقابل شركت های اروپایی باید فعال، پیشرو و پیش برنده باشیم.

آیت الله ایمانی تصریح كرد: باید به گونه ای برخورد شود كه آنچه را می خواهیم به آنها دیكته كنیم و آنها خواسته ما را دنبال كنند همانگونه كه رئیس جمهور بارها گفته چرخ سانترفیو‍ژ باید در كنار چرخ تولید حركت داشته باشد.

امام جمعه شیراز ادامه داد: متاسفانه امروز وضعیت تولید در كشور مناسب نیست و با چه امكانات و داشته هایی باید چرخ تولید این كشور چرخش داشته باشد.

وی تاكید كرد: چرخ تولید داخلی ضعیف شده كه بخشی از آن به دلیل بی تدبیری های گذشته، برخورد نامتناسب بانكها و رشد دلالی بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: باید مراقب بود كه پیكر نحیف تولید داخلی نباید با واردات بی رویه اجناس مصرفی خارجی، خودرو های لوكس و... بیشتر نابود شود.

آیت الله ایمانی با بیان اینكه توجه به اقتصاد ملی و مقاومتی باید همواره مد نظر قرار داشته باشد، گفت: آنچه كه می تواند باعث موفقیت اقتصادی در كشور شود توجه به اقتصاد ملی و مقاومتی است كه در كنار آن باید از سرمایه های خارجی نیز بهره برداری كرد.

وی یادآور شد: رفع مشكل بیكاری و افزایش تولید تنها با توجه به تولید داخلی و استفاده از اقتصاد مقاومتی و ملی ممكن است.

مرودشت
امام جمعه مرودشت به بیان برخی مشکلات شهرستان پرداخت و با تشکر از برخی مسئولان شهر در جهت خدمت به مردم تصریح کرد: اقدامات ارزنده شورای شهر که جلسات خود را در مسیر منطقی برادری و خدمت قرار داده‌اند قابل تقدیر است.

وی برطرف شدن هر چه زودتر مشکلات تحویل واحدهای مسکن مهر و مشکلات آب و برق این مسکن‌ها را که برخی در آن مستقر شده‌اند از مسئولان خواستار شد.

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به بازدیدی که از مجموعه اقامتی جهانگردی تخت‌جمشید داشته است با برشمردن ظرفیت‌های این شهرستان بیان کرد: متاسفانه از ظرفیت 11هکتاری این مجموعه تنها یک هکتار مورد استفاده قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: قسمت‌های مختلف این مجموعه متروکه مانده که با احیاء آن می‌توان بخش عظیمی از مشکلات مسافران در ایام نوروز را برطرف کرد و سبب اشتغال‌زایی برای جوانان شد.


کازرون
خطیب نماز جمعه کازرون گفت: فرماندار و شهردار کازرون به حقوق معوقه چهارماهه کارگران رسیدگی و آن را حل‌وفصل کند.

امام‌جمعه کازرون از فرماندار، شورای اسلامی و شهردار این شهر خواست هرچه سریع‌تر در حل‌وفصل حقوق معوقه کارگران زحمتکش همت گمارند.

خرسند گفت: کارگر از قشر ضعیف جامعه است بنابراین گرچه شهرداری این شهر با  مشکلات بد اقتصادی و مالی دست‌وپنجه نرم می‌کند که همین وضعیت به بی‌تدبیری و سو مدیریت برمی‌گردد اما باید نسبت به پرداخت حقوق این قشر چاره‌جویی کرد.

وی به برخی مجالس ختم که این روزها تبدیل به تبلیغات نامزدهای انتخاباتی مجلس شده انتقاد کرد و متذکر شد: مجلس ختم یادآوری مرگ و مجلس عبرت است نه مجلسی فقط برای تقدیر و تشکر فلان نامزد انتخابات مجلس که با لباسهای اتوکشیده وارد می‌شود.

امام‌جمعه کازرون اضافه کرد: این کار با روح برگزاری مجلس ختم مغایرت دارد بنابراین باید سازمان تبلیغات اسلامی در این مورد سازوکاری را بیندیشد.

خرسند در پایان اذعان داشت: ضرورتی ندارد که هر شخص و مسئولی که برای رضای خدا و تسلی خاطر بازماندگان در مجالس ختم شرکت می‌کند به اسم ذکر شود و از آن تقدیر به‌عمل آید.

اقلید
حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر با اشاره به اهمیت و اثر امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار داشت: در لزوم بستن کمربند ایمنی، سرعت مجاز در رانندگی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، آب‌گرفتگی معابر عمومی، بحران و حوادث طبیعی، ریزگردها، بهداشت و سلامت جسمی و بسیاری از مسائل دیگر در رادیو، تلویزیون، نشریات و... بحث‌های بسیاری می‌شود و همگی ما نسبت به آن حساس هستیم چراکه هر یک از این عوامل با سلامت، امنیت و آسایش مردم مرتبط است.

وی بابیان اینکه حتی در زمینه زباله‌ها که عامل تهدید بهداشت است و در مورد سد معبر که چهره و زیبایی شهر را خراب می‌کند نقد و بررسی صورت گرفته و در جبران و اصلاح آن تلاش می‌شود تصریح کرد: تمام اقدامات بیان‌شده لازم و واجب است و ما نیز حمایت می‌کنیم اما گلایه این است که چرا صداوسیما با جدیت در زمینه امربه‌معروف و نهی از منکر اقدام نمی‌کند.

حجت‌الاسلام طالبی با تأسف از وجود افرادی که با نادانی و جهالت خود موجب دردسر و مشکل‌تراشی برای دین می‌شوند به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره و خاطرنشان کرد: دست‌هایی در کار است که در تحریف خط و راه امام (ره) می‌کوشند، ازاین‌رو باید حواسمان جمع باشد.

حجت‌الاسلام طالبی به‌ روز حمایت از صنایع کوچک و هنر دستان زبردست زنان و دختران ایرانی که زبانزد خاص و عام در داخل و خارج کشور است اشاره کرد و جدیت مسئولان در حمایت از صنایع‌دستی را خواستار شد.

وی به بازدید از مرکز فنی و حرفه‌ای اقلید اشاره و بر لزوم همکاری و مساعدت مسئولان شهرستانی در حمایت از صاحبان صنایع کوچک و مشاغل خانگی و پرداخت تسهیلات به این قشر تأکید کرد.

لامرد
حجت‌الاسلام سید علی‌اصغر هاشمی شهیدی در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب باید به‌دقت انجام شود.

خطیب جمعه لامرد افزود: تولید کالاهای داخلی در کشور امروز کم نیست و از نظر زیبایی و دوام در ردیف بهترین کالاها محسوب می‌شود و کالاهای خارجی نباید استفاده شود زیرا با مصرف کالاهای داخلی تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران داخلی دلگرم و امیدوار می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: خرید از صنایع مختلف مستقر در شهرستان لامرد نیز باید بیشتر مدنظر مصرف‌کنندگان باشد و فروشندگان نیز باید مشتری بیشتری را جذب کنند.

فسا
امام جمعه فسا در خطبه های این هفته نماز جمعه فسا در خصوص مشکل خشکسالی و افزایش بیکاری، با اشاره به لزوم راه اندازی صنایع کوچک در شهرستان فسا گفت: از فرماندار محترم به عنوان نماینده عالی دولت می خواهیم که صنایع کوچک  را حمایت کنند تا شهرستان از این وضعیت نجات پیدا کنند.

وی اضافه کرد: برخی مراجعه می کنند، گریه می کنند. تحصیل کرده است بیکار است. خب آوردن این صنایع می تواند مشکلات این شهرستان را حل کند. نماینده ، فرماندار و شوری اسلامی شهر در این رابطه تلاش کنند و شهردار محترم حتما تلاش کنند که خیلی می تواند مشکل گشا باشد.

طهماسبی تصریح کرد: خوشبختانه شهرستان فسا در بن بست نیست، ما مرکزیت شرق استان فارسیم حتما باید مسئولین به این فکر باشند البته باید همراهی کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار