مدیرکل امور عشایر استان فارس از تامین آب ۲۷ هزار خانوار عشایر استان فارس به صورت سیار خبر داد و گفت: بهسازی ۲۶ رشته قنات و ۴۲ باب آب‌انبار از دیگر اقدامات برای آبرسانی به عشایر است.
کد خبر: ۷۳۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲ 08 August 2015
صادق نکوئیان با اشاره به اینکه کمبود آب یکی از مهم‌ترین مشکلات عشایر استان فارس است، اظهار داشت: در سفر هیئت دولت به استان فارس 9 میلیارد تومان برای آبرسانی به عشایر اختصاص یافته است و در حال حاضر به 27 هزار خانوار عشایر آبرسانی سیار می‌شود.

وی با بیان اینکه اعتباری که هیئت دولت اختصاص داده برای خرید 10 دستگاه تانکر آبرسانی است، گفت: بخشی از این اعتبار برای خرید 5 دستگاه کانکس برای مدارس ابتدایی صرف می‌شود.

مدیرکل امور عشایر استان فارس با بیان اینکه بیشترین پروژه‌های عمرانی امور عشایر استان فارس مربوط به بحث آبرسانی و تامین آب است، افزود: در حال حاضر 29 حلقه آب عمیق حفرو 17 کیلومتر خط انتقال آب کشیده شده است.

نکوئیان با اشاره به اینکه تلاش شده انرژی‌های پاک در اختیار عشایر استان فارس قرار گیرد، خاطرنشان کرد: تاکنون 60 باب حمام خورشیدی و 860 عدد فانوس خورشیدی بین عشایر استان توزیع شده است.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه وزارت نیرو با امور عشایر تصریح کرد: براساس این تفاهم‌نامه 2 هزار و 500 سامانه انرژی خورشیدی میان عشایر استان فارس توزیع می‌شود.

مدیرکل امور عشایر استان فارس از رشد 30 درصدی بودجه امور عشایر در سال 94 خبر داد و گفت: در سال گذشته 17 میلیارد تومان بودجه عشایر استان فارس بوده که 66 درصد محقق شد.

نکوئیان با اشاره به اقدامات انجام شده برای احیا ایل‌راه‌های استان فارس افزود: نقشه‌برداری 7 هزار و 500 کیلومتر از این ایل‌راه‌ها انجام شده و هزار و 450 کیلومتر از راه‌های دسترسی عشایر نیز نگهداری و بهسازی شده است.

وی از اختصاص 5 میلیارد و 200 میلیون تومان برای تامین علوفه عشایر خبر داد و گفت: از محل صندوق توسعه ملی نیز یک درصد به عشایر اختصاص یافته که سهم استان فارس معادل 7 میلیارد تومان است.

مدیرکل امور عشایر استان فارس از 12 کانون اسکان و 5 اتراق‌گاه عشایر استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در کانون‌های اسکان برای پرهیز عشایر از تکیه بر تک محصولی بودن یک هکتار برای تولید محصولات گل‌خانه‌ای و 2 هکتار برای تولید زعفران به عشایر داده شده است.

وی از فعالیت 26 تعاونی در میان عشایر فارس سخن گفت و افزود: در 2 سال گذشته از سوی تعاونی‌ها 27 هزار و 500 آرد میان عشایر و 90 هزار و 603 تن علوفه میان دام عشایر توزیع شده است.

نکوئیان از احداث کارخانه خوراک دام در منطقه عشایری فیروزآباد و احداث میدان خرید و فروش دام در ممسنی خبر داد و گفت: این امور همه توسط تعاونی‌ها انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار