فرمانداران میاندوآب و شاهین‌دژ به صورت مشترک خبر احتمال آبگرفتگی و وقوع سیل در جاده ارتباطی این دو شهر را تکذیب کردند.
کد خبر: ۷۲۹۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۲ 30 March 2019
خبر وقوع سیل در جاده میاندوآب به شاهین‌دژ تکذیب شد/ مردم به شایعات توجه نکنند

به گزارش تابناک آذربایجان غربی بعد از ظهر امروز عکسی در فضای مجازی منتشر شد که از سرریز رودخانه زرینه‌رود و احتمال وقوع سیل و بسته شدن جاده ارتباطی میاندوآب به شاهین‌دژ حکایت داشت. برای پیگیری موضوع با فرمانداران این دو شهرستان گفت‌وگویی ترتیب یافت که در ادامه می‌آید.

فرماندار میاندوآب امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، با تکذیب خبر سرریز رودخانه زرینه‌رود، اظهار کرد: ظرفیت عبور آب از رودخانه زرینه‌رود ۸۵۰ متر مکعب در ثانیه بوده که هم‌اکنون فقط ۵۰ درصد از این رودخانه پر شده است.

مهدی قهرمانی ادامه داد: هم‌اکنون میزان عبور آب از رودخانه زرینه‌رود میاندوآب ۴۳۰ متر مکعب در ثانیه بوده و هیچ خطری در زمینه سرریز و سیلاب از طریق این رودخانه وجود ندارد.

وی تاکید کرد: تمام نیروهای امداد در میاندوآب به صورت آماده‌باش قرار داشته و اقدامات لازم در راستای مقابله با سیل در این شهرستان صورت گرفته است.

فرماندار میاندوآب با بیان تکذیب احتمال بسته شدن جاده میاندوآب به شاهین‌دژ در اثر جاری شدن سیل، بیان کرد: تردد در جاده ارتباطی این دو شهرستان هم‌اکنون برقرار بوده و اخبار منتشره در فضای مجازی در این رابطه قویا تکذیب می‌شود.

فرماندار شاهین‌دژ نیز امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، گفت: پس از هشدار‌های هواشناسی در رابطه با احتمال وقوع سیل، مسیر رودخانه زرینه‌رود و تمام نهر‌های منتهی به این رودخانه لایروبی و در برابر سیل مقاوم‌سازی شده است.

ایوب آذین‌پور ادامه داد: ظهر امروز یک لوله فاضلاب در مسیر زرینه‌رود باعث آبگرفتگی مختصری شده بود که این آبگرفتگی به سرعت برطرف شد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون نیمی از رودخانه زرینه‌رود دارای آب بوده و هیچ خطری جاده ارتباطی این شهرستان با میاندوآب رو تهدید نمی‌کند.

فرماندار شاهین‌دژ تاکید کرد: بدون تردید اخبار وقوع سیل و بسته شدن مسیر ارتباطی شاهین‌دژ و میاندوآب در راستای ایجاد رعب و وحشت مردم ایجاد شده و مردم این شایعات بی‌اساس را باور نکنند.

وی اظهار کرد: خبرگزاری‌ها باید واقعیت‌ها را برای مردم منعکس کنند و از شایعه پراکنی و انتشار اخبار خلاف واقع خودداری کنند.

آذین‌پور خاطرنشان کرد: شاهین‌دژ با تدابیری لازم، در برابر سیل آمادگی کامل را دارا بوده و مردم به منظور جلوگیری از خطرات مالی و جانی، به توصیه‌های ایمنی منتشر شده، توجه کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار