مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در زمینه برخورد با قاچاقچیان چوب و هیزم در اراضی جنگلی استان گفت: 446 وسیله نقلیه و نیز 192 مورد از ادوات و تجهیزات قاچاق توقیف و 70 کوره زغالی امحا و محموله های غیر مجاز جنگلی نیز با دستور دادستان شهرستان ها توقیف شد.
کد خبر: ۷۲۷۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 22 March 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا: مهرزاد بوستانی در آخرین نشست شورای پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و صیانت از حقوق بیت المال اضافه کرد: در این زمینه 307 نفر ازمتخلفان دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
وی قاچاق چوب های جنگلی از دیگر استان ها به فارس و نیز وجود کوره های زغالی غیر مجاز در منطقه سیمکان جهرم را از دیگر مشکلات منابع طبیعی در حفاظت از عرصه ها عنوان کرد و خواستار تصمیمات جدی دستگاه قضایی استان در برخورد با این مجرمان شد.
وی اظهار داشت:در سال 97 با تعاملات صورت گرفته با دستگاه قضایی 491فقره پرونده در زمینه تخریب و تصرف اشخاص در سطح یک هزار و 402 هکتار تنظیم که از این تعداد 250 فقره منجر به صدورحکم به نفع دولت و 50 فقره نیزعلیه دولت صادر شد.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با اشاره به اقدامات بازدارنده در زمینه جلوگیری از تخریب و قطع درختان جنگلی اظهار داشت:مسدود کردن گلوگاه های فرعی ورودی اراضی جنگلی حساس و بحرانی، توقیف خودروهای حامل چوب و فرآورده های جنگلی با همکاری نیروهای انتظامی،شناسنامه دارکردن اره های موتوری در منطقه کوهمره سرخی شیراز از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه است.
او در ادامه با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در راستای مقابله با زمین خواری در عرصه های منابع طبیعی استان گفت: اخذ اسناد تک برگ اراضی ملی ، اجرای طرح کاداستر، اجرای طرح حفاظت مشارکتی، ورود و ثبت اطلاعات 600 پلاک در سامانه بانک اطلاعات زمین،احداث کمربند حفاظتی و جلوگیری از دخل و تصرف غیر مجاز از جمله برنامه های این اداره کل در زمینه مبارزه با زمین خواری است.
مدیر کل منابع طبیعی فارس درباره تشکیل پرونده های حقوقی مرتبط با تخلفات اراضی ملی در اداره تعزیرات حکومتی استان گفت:در این زمینه 440 فقره پرونده تخلف تنظیم و به مراجع قضایی ارجاع شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار