ستاد تسهیلات سفر نی‌ریز همچون سال‌های گذشته با برنامه‌های متنوع به استقبال میهمانان نوروزی رفت.
کد خبر: ۷۲۷۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰ 20 March 2019
تابناک فارس به نقل از هورگان: بیتا فسایی: ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی سه‌شنبه،۲۸ اسفندماه همزمان با شب ولادت امام علی(ع) با حضور مردم و مسئولان در پارک معلم افتتاح شد.
 
ابتدا طبق یک حرکت نمادین تودیع و معارفه «ننه سرما» و «عمو نوروز» توسط «حاجی فیروز» انجام شد که در طی این مراسم لوح تقدیر به ننه سرما اهدا و حکم مسئولیت به عمو نوروز سپرده شد.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نی‌ریز در این مراسم گفت: هدف ستاد تسهیلات سفر این است که ماندگاری مسافران را در شهر بیشتر کند و این سبب می‌شود تا رونق اقتصادی و شناسایی شهر بیشتر و بهتر انجام شود.
 
وی همچنین تأکید کرد: گردشگر واقعی کسی است که درآمدی برای مقاصد سفر به همراه داشته باشد نه اینکه هزینه‌بر باشد.
 
در ادامه مسئولان از فعالیت نیروهای خدماتی نظیر نیروی انتظامی، اورژانس، هلال احمر و غرفه‌های فرهنگی، صنایع دستی، هنرهای تجسمی بازدید کردند.
 
همزمان با این افتتاحیه، در اولین نوروزگاه واقع در کنار سرای تاریخی جاوید، مراسم عروسی واقعی در آن مکان  مستند سازی شد.
 
نوروزگاه در سه نقطه شهر نی‌ریز از جمله پارک معلم، سرای جاوید و اقامتگاه بوم‌گردی «مِنمیان» واقع در شهرک ده فاضل برپا شده است.
 
نمایش آداب و رسوم گذشته در هر منطقه، ترکه بازی، اسب سواری، برپایی سیاه چادر عشایری، عرضه لبنیات محلی، اجرای موسیقی محلی از جمله ساز و نقاره و پخت نان و شیرینی محلی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
 
همچنین در این روز اقامتگاه بوم‌گردی سرای جاوید و اقامتگاه بوم‌گردی «مِنمیان» به طور غیر رسمی افتتاح شدند.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
برچسب ها: سفر ، نوروز98 ، نی ریز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار