زوج لارستانی گلخانه تولید نشاء کاملا اتوماتیک راه اندازی کردند و مصرف آب را ٥٠ درصد کاهش دادند.
کد خبر: ۷۲۱۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۶ 04 March 2019

تابناک فار به نقل از صدا و سیما: خانم روایی که ١٥ سال در مزارع لارستان کشت سنتی انجام داده است، گفت: با توجه به بحران آب و هزینه بالای کشت سنتی تصمیم گرفتیم که به سمت کشت‌های مدرن برویم .

این گلخانه دار لارستانی افزود: در این گلخانه انواع بذر‌های صیفی، سبزی، گیاهان دارویی و گل کاشته می‌شود و پس از ٤٥ روز به نشاء تبدیل می‌شو د.
وی با بیان اینکه این گلخانه با اعتبار ٤ میلیارد تومان و به وسعت نیم هکتار راه اندازی شده است، گفت: در این گلخانه تمام مراحل کاشت، کنترل دما، آبیاری و برداشت به صورت تمام اتوماتیک انجام می‌شود.
روایی با اشاره به اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در این گلخانه، افزود: با اجرای این سیستم علاوه بر اینکه ٥٠ درصد در مصرف آب صرفه جویی شده است، محلول پاشی، سم پاشی و تغذیه نشاء با همین سیستم صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: در این گلخانه علاوه بر اینکه نشا‌های تولیدی در برابر بیماری‌ها واکسینه می‌شوند، قابلیت تولید نشا‌های پیوندی نیز وجود دارد و مهم تر از آن از هدر رفت بذر نسبت به کشت‌های سنتی تا ٥ درصد کاهش پیدا کرده است.
مدیر جهاد کشاورزی لارستان گفت: جهاد کشاورزی در کنار آموزش برای ترویج کشت‌های گلخانه‌ای، تا ٨٠ درصد هزینه راه اندازی گلخانه را به صورت تسهیلات به بهره بردار پرداخت می‌کند.
قاسمی با بیان اینکه ٥٠٠ هکتار از مزارع لارستان قابلیت کشت گلخانه‌ای دارند، افزود: تا امروز فقط ١٤و نیم هکتار معادل ٣ درصد از مزارع به این نوع کشت اختصاص داده شده است.

برچسب ها: بذر ، گلخانه ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار