ريیس بیمارستان فاطمه الزهرا(س) مهريز از خريداري دستگاه سي‌تي‌اسكن براي اين بيمارستان و انتقال آن به مهريز با كمك خیرین و پیگیری‌های چندین ساله خبر داد و ابراز اميدواري كرد كه اين دستگاه تا قبل از عيد نوروز مورد بهره‌برداري قرار گيرد.
کد خبر: ۷۱۹۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵ 27 February 2019

«سید رسول محسن‌زاده»  گفت: بعد از چندین سال انتظار، دستگاه سی‌تی‌اسکن بيمارستان مهريز در تهران بارگیری و به مهریز منتقل شد.

وي خاطرنشان کرد: این دستگاه برای تشخیص بیماری‌های مغزی و ریوی کاربردهای مختلفی دارد و برای افرادی که در اثر عارضه ضربه ‌مغزی به بخش اورژانس بيمارستان مراجعه مي‌كنند، بسیار مؤثر است و می‌تواند بیمارانی که به ‌فوریت‌های پزشکی نیاز دارند را از مرگ حتمی نجات دهد.

اين مسئول افزود: تاكنون بيماران زيادي به دلیل فقدان این دستگاه در بیمارستان مهریز و دليل شرایط حاد به مرکز استان اعزام شدند كه بعضاً به دلیل از دست دادن زمان و تأخیر در فرايند درمانی حتی امکان مرگشان وجود داشت اما خوشبختانه با تجهيز و ارتقاي بيمارستان به اين دستگاه، سرعت عمل در تشخیص بیماری و درمان بیماران و نیز جذب بیشتر نیروهای متخصص در شهرستان را شاهد خواهيم بود.

محسن‌زاده تأکید کرد: برای تأمین این دستگاه حیاتی و پرکاربرد علاوه بر اعتبارات دولتی، حدود ۳۰ نفر از خیرین استان و شهرستان و نیز خارج از استان و حتی از کارکنان بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س) مهریز مشارکت داشتند.

وی اظهار كرد: این دستگاه، سی‌تی‌اسکن ۱۶ اسلایس و در نوع خود در استان بی‌نظیر است و با کمک‌های دولت و خیرین به مبلغ یک میلیارد و 400 میلیون تومان خریداری ‌شده ولي به احتساب هزینه‌های جانبی و ساخت محل استقرار آن حدود 2 میلیارد تومان هزینه در برداشته است.

ريیس بیمارستان مهریز ضمن تشکر از همدلی و همراهی مردم شهرستان و نیکوکاری‌های خیرین، ابراز اميدواري كرد كه با همکاری شرکت سازنده، کارهای نصب و راه‌اندازی دستگاه سی‌تی‌اسکن تا قبل از عید نوروز انجام شود و در ایام تعطیلات سال جدید، دستگاه مورد بهره‌برداری برسد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار