امام جمعه یزد با اشاره به ضرورت ترویج فرهنک کتاب و کتابخوانی بین اقشار مختلف جامعه، گفت: مطالعه موثرترین راهکار برای استقلال فکری و ایستادگی در برابر توطئه شوم استکبار جهانی است.
کد خبر: ۷۱۸۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷ 25 February 2019

آیت الله«محمدرضا ناصری‌یزدی»  معرفی یزد به عنوان پایتخت کتاب را اشاره به نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی بین مردم دارالعباده دانست و اظهار کرد: مسئولان و دست‌اندرکاران فرهنگی نویسندگان باید از این فرصت استفاده کرده و نسبت به تهیه و انتشار کتب مفید و پرمحتوا اقدام کنند.

وی زمینه سازی برای مطالعه بیشتر را از جمله ضرورت‌های توسعه اجتماعی و فرهنگی دانست و افزود:‌ اهل فرهنگ باید تشویق به مطالعه را در دستور کار جدی خود قرار دهند.

امام جمعه یزد در ادامه با بیان این که مسئولان باید شرایط لازم برای در دسترس بودن بیش از پیش کتاب را در اولویت اجرایی خود قرار دهند، گفت: کتاب فرهنگی هدایت گونه باید در سبد غذایی خانواده‌ها ایرانی قرار گیرد.

ناصری‌یزدی نشر کتاب‌هایی بانگرش اسلامی را از جمله مهمترین رسالت دست‌اندرکاران فرهنگی دانست و بیان کرد:‌ امروزه تنها چیزی که می‌تواند ما در برابر توطئه‌های شوم استکبار جهانی بیمه کند اسلام و مطالعه کتابهای فرهنگی و دینی تنها راه درک صحیح اسلام است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان این که والدین باید با تهیه کتاب‌های مفید فرزندان خود را بیش از پیش با واقعیت‌های تاریخی، فرهنگی و دینی آشنا کنند، ادامه داد: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه از جمله موثرترین راهکارهای استقلال فکری و اجرایی نسل آینده در برابر استکبار است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار