امسال ۳۰۰ میلیون شاخه گل نرگس در استان فارس برداشت شد.
کد خبر: ۷۱۸۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴ 23 February 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: کارشناس مسئول گل و گیاه زینتی و قارچ خوراکی جهاد کشاورزی فارس گفت: ۵۲۰ هکتار نرگس زار در فارس به صورت دیم و آبی وجود دارد و امسال ۳۰۰ میلیون شاخه گل از آن ها برداشت و روانه بازار شد.
طاهری افزود: سازگاری با شرایط اقلیمی، مقاومت نسبت به کم آبی، زیبایی و عطر و بوی خاص، پرورش در فضای باز و اقتصادی بودن از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که سبب شده کشاورزان استان به کشت گل نرگس رغبت نشان دهند.
وی با بیان اینکه گل‌دهی نرگس زار‌ها همه ساله از دی آغاز و تا نیمه اسفند ادامه دارد، افزود: امسال هر کیلوگرم گل نرگس از۴۰ تا ۱۵۰ هزار تومان به فروش رسید.
کارشناس مسئول گل و گیاه زینتی و قارچ خوراکی جهاد کشاورزی فارس، گونه‌های نرگس استان را شامل شش پر، شهلا، پرپر، هزارپر، شیپوری و شیراز اعلام و تصریح کرد: شهرستان‌های شیراز، لار، اقلید، کازرون، ممسنی، رستم، مهر، فراشنبد و جهرم تولید کنندگان عمده این گل در استان هستند.
طاهری اظهارداشت: شهرستان‌های جهرم با ۳۰۰ و کازرون با ۱۷۰ هکتار عمده ترین تولید کننده گل نرگس استان هستند.
کارشناس مسئول گل و گیاه زینتی و قارچ خوراکی جهاد کشاورزی فارس افزود: گل نرگس فارس به لحاظ داشتن مرغوبیت بالا، زیبایی و طراوت، بوی مطبوع و ماندگاری بعد از برداشت، علاوه بر ارسال به سایر استان‌ها به کشور عراق هم صادر می‌شود.
ارتفاع این گیاه پیازدار بین ۳۰ تا ۴۵ سانتی متری با گل‌برگ‌های ۳ تا ۸ تایی است.

برچسب ها: یرداشت ، گل ، گل نرگس ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار