کد خبر: ۷۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵ 23 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از واحد مرکزی خبر،قاسم عزتی رئیس اتحادیه میوه و تره بار آذربایجان غربی در گفت و گوی خبری درباره افزایش قیمت موز گفت: در حال حاضر قیمت موز در میادین میوه و تره بار 6500 تومان است و این میزان قیمت در روز های آینده افزایش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه واردات موز به ایران در انحصار تاجری از اهالی شیراز است اظهار کرد: این شخص برای برای کسب سود بیشتر میوه ها را در گرم خانه نگه داشته و آن را به بازار عرضه نداده است و این اقدام باعث افزایش قیمت موز در استان شده است.

عزتی افزود: یکی دیگر از علل گرانی این میوه نزدیک شدن به ایام نوروز است.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار تصریح کرد: واردات موز به ایران از طریق کشور های فیلیپین و اکوادور است و هیچ وارداتی از کشور ترکیه صورت نمی گیرد.

وی در خصوص علت بالا رفتن قیمت پرتقال در کشور گفت: شرایط و زمینه کاشت پرتقال نسبت به سال های گذشته در کشور کاهش یافته و به علت کمبود پرتقال به سازمان جهاد کشاورزی اعلام کردیم که برای مصرف استان از کشور ترکیه پرتقال تامسون مرغوب با قیمتی مناسب وارد کند که این اجازه را تاکنون به ما نداده اند.

عزتی ادامه داد: مابرای مصرف استان از تعاونی روستایی شمال کشور، 3 هزار تن پرتقال خریداری کردیم که هزار تن از آن برای شهر ارومیه و 2 هزار تن دیگر برای شمال و جنوب استان است.

وی افزود: در سال قبل قیمت پرتقال تامسون در میادین میوه و تره بار 1500 تومان بود ولی در حال حاضر قیمت این میوه به 6 هزار تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار اعلام کرد: میوه های سیب، کیوی و خیار برای عید نوروز به اندازه کافی انبار شده و هیچ گونه افزایش قیمتی نسبت به سال گذشته ندارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار