اصولی که باید هنگام خانه تکانی رعایت کرد.
کد خبر: ۷۱۵۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 16 February 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس اعلام کرد: از جا به جایی لوازم و اثاثیه سنگین منزل به صورت فردی اجتناب کنید، در این امور می‌توانید از کارگران حرفه‌ای یا کار گروهی بهره بگیرید تا دچار دیسک کمر و عوارض ناشی از آن نشوید.

در زمان پاک کردن شیشه‌ها و پنجره‌های منزل از رفتن بر روی نرده‌ها جدا خودداری کنید، در زمان استفاده از نردبان یا چهار پایه از پایداری آن کاملا مطمئن باشید و از چهار پایه‌های استاندارد و نردبان دو طرفه استفاده کنید.

به هنگام نظافت لوازم برقی (کلید، پریز، لوستر) ابتدا اتصال وسیله‌ی برقی را قطع، سپس به جای شست و شو، این لوازم را با ابزار مناسب پاک کنید و مانع برق گرفتگی شوید.

در جا به جایی لوازم خانگی گازی، اتصالات مربوط به گاز را توسط آب و صابون کنترل کنید و از عدم نشتی آن‌ها مطمئن و شیلنگ‌های فرسوده را تعویض کنید.

از ریختن مواد قابل اشتعال در چاه‌های فاضلاب، دستشویی و توالت جدا خودداری شود، زیرا این کار احتمال انفجار و آتش سوزی را بسیار بالا برده و باعث سرایت آلودگی به منابع آب و خاک نیز می‌شود.

از نگهداری مواد شیمیایی در ظرف‌های غذا خودداری کنید.

هنگام استفاده از مواد شوینده حتما از ماسک و تهویه‌ی مناسب استفاده کنید.

از مخلوط کردن مواد شوینده‌ی مختلف (پودر‌های شست و شو، سفید کننده، جرم گیر) اکیدا خودداری کنید، زیرا این کار علاوه بر آلودگی سفره آب‌های زیر زمینی موجب آزاد شدن بخارات سمی از جمله گاز کلر شده که به چشم، ریه و پوست تان آسیب‌های جبران ناپذیری می‌زند.
انتهای پیام/م

برچسب ها: خانه تکانی ، عید ، ایمنی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار