رئیس اداره امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش گفت: فارس در مقطع ابتدایی و رشته های فنی با کمبود معلم مواجه است.
کد خبر: ۷۱۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹ 04 August 2015

تابناک فارس به نقل از مهر:محمد صابری  بیان کرد: در رابطه با نیروهای زن آموزش و پرورش در اکثر رشته ها در استان مازاد وجود دارد ولی در آموزش ابتدایی چه در بین زنان و چه در بین مردان با کمبود نیرو مواجه هستیم.

وی ادامه داد: با این حال اگرچه برای نیروهای مرد آموزش و پرورش در رشته هایی مانند ادبیات انگلیسی و تاریخ مازاد نیرو وجود دارد ولی به طور کل دچار کمبود نیروهای مرد در سیستم هستیم.

رئیس اداره امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در سال تحصیلی پیش رو دانشجویان دانشگاه فرهنگیان هنوز قادر نیستند وارد سیستم آموزشی استان شوند، گفت: در یکم مهر ۹۵ بالغ بر هزار و ۶۸۰ دانشجو با فارغ التحصیلی از دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پرورش می شوند.

صابری درباره تاثیر ورود این نیروها در جبران کمبود معلم در برخی مقاطع در استان گفت: این افراد با ورود به آموزش و پرورش می توانند مشکلات کمبود معلم در مناطق محروم استان از جمله گراش، لار، خنج، لامرد، زرین دشت و مناطق عشایری را حل کنند.

وی با بیان اینکه این دانشجویان در ابتدای فعالیت موظف به خدمت در مناطق محروم هستند، افزود: از سوی دیگر فرصتی را فراهم می کنند که نیروهایی قدیمی تر که در مناطق محروم فعالیت می کنند بتوانند برای ادامه کار به شهرهای بومی خود بازگردند.

رئیس اداره امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش با اشاره به آغاز استخدام آموزش و پرورش از ۱۵ مرداد، گفت: هنوز سهمیه استخدام آموزش و پرورش استان اعلام نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار