جمالی نوبندگانی اظهار کرد: امارات برای ما مهلت شش ماهه‌ای تعیین کرده بود که چهار ماه از آن گذشته است، در این شرایط ایران اعلام کرد که به هیچ وجه مایل به تعطیلی این بیمارستان نیست و برای تداوم فعالیت آن هر تلاشی که لازم باشد، انجام می‌دهد.
کد خبر: ۷۱۳۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷ 10 February 2019


تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمدجواد جمالی نوبندگانی در تشریح آخرین وضعیت بیمارستان ایرانیان دبی، گفت: این بیمارستان پنج دهه قدمت دارد و چون دولت امارات درخواست‌کننده تاسیس آن بوده است، همکاری خوبی در جهت تامین نیروی انسانی و ورود داروی ایرانی به این کشور داشت و حتی این مجوز را داده بود که بیمارستان جدیدی را نیز در دبی بسازیم.

همکاری با بیمارستان ایرانیان وصیت شیخ زائد به پسرش بود

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، که از سال 86 تا 89 ریاست بیمارستان ایرانیان دبی را برعهده داشته است، ادامه داد: با وجود اینکه هزینه استفاده از انرژی همچون برق در امارات بسیار گران است، اما شیخ محمد بن راشد بنا به وصیت پدرش دستور داده بود که انرژی مورد نیاز این بیمارستان به صورت رایگان تامین شود.

بیمارستان ایرانیان در دبی به عنوان شفاخانه شناخته می‌شود

وی یادآورشد: بیمارستان ایرانیان در دبی به عنوان شفاخانه شناخته می‌شود و حتی بیمارانی از خانواده سلطنتی هم بدان مراجعه می‌کردند، ضمن اینکه بیمارانی از بیش از هفتاد ملیت اعم از کشورهای جنوبی خلیج فارس، آفریقا و اروپا هم به این بیمارستان مراجعه می‌کردند و تنها قریب سی درصد مراجعه به این بیمارستان را ایرانیان تشکیل می‌دادند.

جمالی نوبندگانی تصریح کرد: دولت امارات از چند ماه قبل به این نکته اشاره کرد که بیمارستان ایرانیان هم باید قوانینی که دیگران رعایت کرده اند را اجرا کند، به این معنا که یا به صورت خیریه اداره شود یا کفیل داشته باشد که در صورت خیریه بودن، اداره این بیمارستان از حاکمیت ایران خارج می‌شود و در وضعیت کفالت هم پنجاه و یک درصد سهم این بیمارستان باید به یک فرد اماراتی واگذار شود.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون امارات شرایطی را ایجاد کرده است که مراجعان بیمارستان ایرانیان نمی‌توانند از پوشش بیمه استفاده کنند، و این در حالی است که هفتاد درصد مراجعان به این بیمارستان تحت پوشش بیمه قرار دارند.

امارات برای تعیین تکلیف بیمارستان ایرانیان مهلت 6 ماهه تعیین کرده است

جمالی نوبندگانی اظهار کرد: امارات برای ما مهلت شش ماهه‌ای تعیین کرده بود که چهار ماه از آن گذشته است، در این شرایط ایران اعلام کرد که به هیچ وجه مایل به تعطیلی این بیمارستان نیست و برای تداوم فعالیت آن هر تلاشی که لازم باشد، انجام می‌دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: هم‌اکنون امیدواریم که دولت امارات همچون گذشته استثنائاتی برای بیمارستان ایرانیان که اولین مرکز درمانی دبی بوده، قائل شود تا بتواند به ارائه خدمات موثر خود در این کشور ادامه دهد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کیوان
|
Seychelles
|
۰۶:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
قدرت نرم یعنی تاسیس المستشفی الایرانی.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار